قاسمی: سعودی ها به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست های خود در یمن هستند/ عربستان در جايگاهی نيست كه بتواند توهمات و تخيلات خود را عملی كند

قاسمی: سعودی ها به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست های خود در یمن هستند/ عربستان در جايگاهی نيست كه بتواند توهمات و تخيلات خود را عملی كند
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 19:14

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت:عربستان سعودی با ایراد اتهامات واهی و بی اساس به دیگران سعی دارد بر ناتوانی و شکست های پی در پی خود در جنگ بر ضد مردم یمن سرپوش بگذارد.

العالم _ ایران / سیاسی

«بهرام قاسمی» در پاسخ به اقدامات و اظهارات مقام های سعودی در سومین سالروز تجاوز به یمن گفت: سعودی ها با ایراد اتهامات واهی و بی اساس و مدرک به دیگران سعی دارند بر ناتوانی و شکست های پی در پی خود در کسب پیروزی میدانی در جنگ علیه مردم یمن با وجود دارا بودن امکانات و کلکسیونی از سلاح های پیشرفته و خریدهای چند 10میلیاردی تسلیحاتی سرپوش بگذارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: واقعیت این است که سعودی ها و هم پیمانان آنها در این جنگ نابرابر فقط با مقاومت مردم یمن مواجه بوده و شکست مفتضحانه ای را تجربه کرده اند. 

قاسمی همچنین در واکنش به اظهارات توام با تهدید یک سخنگوی نظامی سعودی گفت: بی تردید این اظهارات جنگ طلبانه و غیر مسئولانه قابل پیگیری حقوقی و بین المللی است.

**عربستان از توهم خود بزرگ بینی و خیال پردازی خارج شود 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: اصولا عربستان در جایگاه، اندازه و شرایطی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند. 

قاسمی اظهار داشت: حداقل درسی که انتظار می رفت حاکمان ریاض از جنگ با مردم بی دفاع یمن بیاموزند این بود که از این همه توهم خود بزرگ بینی و خیال پردازی تا حدی خارج شوند و درک کنند که با اتکای به خرید تسلیحات و امنیت وارداتی و پر هزینه نمی توانند قدرت و امنیت تولید کنند.

پربیننده ترین خبرها