بحرینی ها بار دیگر تجاوز نظامی ظالمانه به یمن را محکوم کردند

بحرینی ها بار دیگر تجاوز نظامی ظالمانه به یمن را محکوم کردند
سه شنبه 7 فروردين 1397 - 19:56

بحرینی ها بار دیگر و در آستانه سومین سالگر تجاوز نظامی به یمن ، مخالفت خود را با جنگ ظالمانه علیه مردم مظلوم این کشور اعلام کردند.

العالم _ بحرین

مردم بحرین از فاضل عباس دبیرکل جمعیت « الوحدوی » هنگام آزادی از زندان پس از سپری کردن دوره محکومیت حبس به گرمی استقبال کردند. فاضل عباس به خاطر اعتراض به تجاوز ائتلاف تحت فرماندهی سعودی به یمن و همچنین توئیت و انتشار مطالبی علیه جنگ یمن در حمایت از مردم مظلوم این کشور به حبس و تحمل زندان محکوم شده بود.

ازسوی دیگر دادگاه بحرین نبیل رجب فعال مدافع حقوق بشری این کشور را نیز به 5 سال حبس محکوم کرد. نبیل رجب پیشتر در توئیتی تجاوز نظامی سعودی به یمن را به شدت محکوم کرد و رژیم آل خلیفه به علت همین توئیت وی را به 5 سال حبس محکوم کرد.

باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین گفت: ما جنگ تحمیلی غیر قانونی و تجاوز نظامی به یمن را محکوم می کنیم و آن را ناقض قانون بشر بین الملل می دانیم جنگی که در آن ائتلاف تحت فرماندهی عربستان و امارات مرتکب جنایات جنگی در حق مردم مظلوم یمن می شود. ما در همین حال مشارکت دولت بحرین در این جنگ و حمایت از متجاوزان به یمن را که مرتکب جنایت نسل کشی هولناک در حق کودکان , زنان ، سالخوردگان و جوانان می شوند به شدت محکوم می کنیم.

درویش افزود: جنایات بشری که امروز در یمن و در حق مردم این کشور رخ می دهد با چراغ سبز آمریکا است و شاخص ترین و بارزترین دلیل این است که عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی آغاز جنگ علیه یمن را از واشنگتن اعلام کرد و این بیانگر زمینه و مقدماتی است که کاخ سفید برای مسببان جنگ در یمن فراهم کرد. از سوی دیگر اکثر کشورها و دولت های شرکت کنننده در جنگ یمن , دولت های دیکتاتوری هستند که حقوق بشر در حق شهروندان غیر نظامی را رعایت نمی کنند و این زبان حال شامل عربستان سعودی می شود که با اصل حضور مردم در انتخابات ( برگزاری انتخابات ) مخالفت می کند و جایگاهی برای نهادهای قانون اساسی قائل نیست.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین درباره شرایط انسانی و اوضاع بشری در یمن اظهار داشت: چه بگوییم در حالی که بر اساس گزارش های نهادهای حقوق یمن تاکنون هزاران نفر شهروند غیر نظامی یمنی قربانی تجاوز نظامی غیر قانونی رژیم آل سعود و مزدوران منطقه ای و فرا منطقه ای آن شده اند و بر اثر ان شهید یا زخمی شده اند. متجاوزان تاسیسات زیربنایی و مراکز حیاتی اقتصادی و خدماتی در یمن را نابود کردند و هیچ ابایی از حمله مستقیم به مدارس و بیمارستان ها و مساجد در این کشور بحران زده ندارند. ائتلاف متجاوز به یمن تحت فرماندهی سعودی همچنین به محاصره زمینی ، هوایی و دریایی یمن نیز مبادرت ورزیده است. زمانی که این حجم آمار هولناک موارد نقض حقوق بشر را تحلیل و ارزیابی کنیم درخواهیم یافت که ما با یک جنایت همه جانبه در دوره کنونی در یمن مواجهیم جنایتی که همه ابعاد انسانی ، اقتصادی و فرهنگی را شامل می شود حتی  رسانه های حامی متجاوزان به یمن از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به مردم مظلوم  و شهروندان غیر نظامی این کشور دریغ نورزیدند و علیه ملت مقاوم یمن به یاوه گویی و دروغ گویی پرداختند.

حسین یوسف که یک فعال عرصه رسانه و اطلاع رسانی در بحرین است نیز تاکید کرد مشارکت رژیم آل خلیفه حاکم بر بحرین از تجاوز نظامی به یمن بر خلاف خواسته و اراده مردم بحرین صورت می گیرد. مردم بحرین به شدت مخالف دخالت این کشور در امور داخلی یمن هستند.

حسین یوسف بر همبستگی مردم بحرین با برادارن یمنی خود تاکید و تصریح کرد تعدادی از شخصیت های برجسته بحرین مانند نبیل رجب فعال حقوقی ، فاضل عباس دبیرکل جمعیت الوحدوی و دیگران به علت تببین موضع بحرینی ها در مخالفت و محکومیت تجاوز نظامی به یمن به تحمل حبس و زندان محکوم شده اند.

مقامات رژیم آل خلیفه حاکم بر بحرین در نخستین روزهای آغاز جنگ علیه یمن به یک سلسله بازداشت ها و احضار فعالان سیاسی و مدنی مبادرت ورزیدند افرادی که مواضعی در مخالفت با این جنگ تحت نظارت سعودی اعلام و از مردم مظلوم بحرین دفاع کردند

پربیننده ترین خبرها