سومین روز انتخابات مصر؛ اسرائیل به السیسی رأی می‌دهد

سومین روز انتخابات مصر؛ اسرائیل به السیسی رأی می‌دهد
چهارشنبه 8 فروردين 1397 - 13:42

صبح امروز برای سومین روز متوالی و آخرین روز رأی‌گیری از مردم مصر در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور آغاز شد.

العالم _ مصر

انتخابات ریاست‌جمهوری مصر از روز دوشنبه آغاز شده است و ساعت ۹ امشب چهارشنبه به پایان می‌رسد.

غیر از «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر تنها یک نفر آن هم «موسی مصطفی موسی» رئیس لیبرال الغد در این انتخابات نامزد شده و با یکدیگر رقابت می‌کنند در حالیکه شخصیت‌های برجسته در این انتخابات حضور ندارند و معارضان آن را انتخابات فرمالیته برای ابقای السیسی در رأس قدرت می‌دانند.

وبگاه «الیوم‌السابع» گزارش داد که تعداد حوزه‌های انتخاباتی ۱۳ هزار و ۶۸۷ حوزه است و ۱۸ هزار و ۶۷۸ قاضی نیز بر این انتخابات نظارت دارند.

در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، انتخابات طی روزهای 19 تا 21 آوریل (30 فروردین تا 1 اردیبهشت) در داخل کشور و 24 و 26 آوریل(4 تا 6 اردیبهشت) نیز در خارج از کشور برگزار می‌‌شود.

اسرائیل به السیسی رأی می‌دهد

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مصر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت که «اسرائیل به السیسی رأی خواهد داد.»

این روزنامه به قلم «سمدار بیری» با اشاره به حمایت‌های رژیم صهیونیستی از السیسی و ایفای نقش وی در عزل «محمد مرسی» در سال ۲۰۱۳ نوشت که این رژیم امیدهای زیادی به السیسی برای هر چه بهتر شدن روابط با مصر دارد.

این نویسنده همچنین شانس رقیب السیسی برای پیروزی را بسیار کم دانست و افزود : «درست است که السیسی در این دور انتخابات رقیبی به نام موسی مصطفی موسی (۶۴ ساله) دارد اما وی در کشور خود ناشناخته است و دستکم اینکه او را به سمت این رقابت سوق داده‌اند.»

پری همچنین نوشت که برای السیسی مهم این است که سازمان‌های حقوق بشری و ترویج‌کنندگان دموکراسی در جهان را متقاعد سازد که مردم مصری به پای صندوق‌های رأی آمدند با وجود اینکه این سوال مطرح است که واقعا چه تعداد به حوزه‌های انتخاباتی آمدند؟

به نوشته این نویسنده صهیونیستی مهم این است که السیسی ۵۱ درصد آراء را کسب کند اما السیسی تمایل دارد نشان دهد این رقم بسیار بیشتر بوده است.

پربیننده ترین خبرها