فرافکنی ریاض درحملات تلافی جویانه یمن؛

عربستان به شورای امنیت: ایران را در حملات موشکی یمنی ها مسئول بدانید

عربستان به شورای امنیت: ایران را در حملات موشکی یمنی ها مسئول بدانید
چهارشنبه 8 فروردين 1397 - 17:46

عربستان سعودی در نامه ای به شورای امنیت بدون اشاره به بمباران بی امان و کشتار مردم یمن، مدعی شده که ایران حامی حوثی‌ها ( انصارالله) است و باید در تامین موشک بالستیک به آنان مسئول شناخته شود.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش رسانه های خبری، عربستان سعودی در نامه‌ خود به شورای امنیت سازمان ملل خواستار محکومیت حملات موشکی یمن به شهرهای این کشور شده است.

واکنش عربستان سعودی به حملات یگان موشکی ارتش و انصارالله یمن در حالی است که نیروهای یمنی این حملات را در واکنش به حملات هوایی عربستان و ائتلاف تحت رهبری ریاض اعلام و تاکید کرده اند که اگر بمباران یمن و کشتار مردم این کشور ادامه داشته باشد، آنان نیز حق دفاع از خود را محفوظ می دانند و حملات موشکی به عربستان را ادامه خواهند داد.

ولید المعلمی، نماینده عربستان سعودی در واکنش به حمله موشکی اخیر نیروهای  یمنی به شهرهای عربستان، با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار شناسایی ایران به‌عنوان مسئول تامین موشک بالستیک برای انصارالله شده است.

این نامه یک روز پس از دیدار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت تحویل داده شده است.

یگان موشکی ارتش و انصارالله یمن یکشنبه شب (5 فروردین ماه 1397) در سومین سالگرد حمله نظامی عربستان و متحدانش به یمن و به تلافی ادامه بمباران و کشتار مردم این کشور، نقاط مختلف عربستان را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

در این حملات مناطق مختلف عربستان از جمله فرودگاه ملک خالد در ریاض،فرودگاه ابها در منطقه عسیر و فرودگاه جازان و مناطقی در جنوب عربستان هدف حمله قرار گرفت.

به دنبال این حملات، عربستان سعودی اعلام کرد که 7 موشک را در نزدیکی پایتخت این کشور "ریاض" رهگیری کرده است اما مقامات یمنی می گویند موشک هایشان به تمامی اهداف اصابت کرده است در همین حال "صدای انفجارهای شدید" در شهر شنیده شده است.

پربیننده ترین خبرها