در نشست خبری با الهام علی اف؛

روحانی:تمامیت ارضی کشورها و جغرافیای منطقه نباید تغییر کند

روحانی:تمامیت ارضی کشورها و جغرافیای منطقه نباید تغییر کند
چهارشنبه 8 فروردين 1397 - 20:55

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 'تهران و باکو در مورد مسائل منطقه نظرات مشترکی دارند و هر دو معتقدند مسائل کشورهای منطقه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود'، گفت: تمامیت ارضی کشورها و جغرافیای منطقه نباید تغییر کند.

العالم ـ آسیا ـ سیاسی

حجت السلام حسن روحانی ،روز چهارشنبه پس از دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان و امضای هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و جمهوری آذربایجان ، در کنفرانس خبری مشترک با الهام علی اف، خاطرنشان کرد، ما معتقدیم مشکلات یمن و سوریه از طریق سیاسی باید حل شود و راه حل نظامی ندارد.
وی افزود: همانطور که سایر کشورهای منطقه دارند تلاش می کنند و نظرات ایران و آذربایجان نیز مشترک است، ما معتقدیم مشکل قره باغ هم از طریق سیاسی باید حل و فصل شود و با تلاش دو کشور ارمنستان و آذربایجان ما باید شاهد ثبات بیشتر در منطقه باشیم.
روحانی با ابراز خوشحالی از تلاش های سیاسی در حال انجام در زمینه حل مشکل قره باغ خاطرنشان کرد، معتقدیم تمامیت ارضی کشورها و جغرافیای منطقه نباید تغییر کند و اصول بین المللی باید وسیله ای برای حل و فصل مسائل باشد .
رئیس جمهوری کشورمان تصریح کرد: خواست ما در اجلاس امروز و در آینده ، رابطه نزدیک بین دو دولت و دو ملت ایران و آذربایجان، در جهت منافع دو کشور ، منطقه و جهان است .
دکتر روحانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در باکو و تبریک عید نوروز به ملت آذربایجان ، اظهار داشت : اسناد مهمی که امروز به امضا رسید در سایه حسن نیت ، اعتماد متقابل، توجه به منافع مشترک و حسن همجواری انجام گرفت .
وی افزود: پتانسیل ها و ظرفیت هایی که سال ها باقی مانده بود و استفاده از این ظرفیت ها نیازمند اعتماد دو دولت بود در سال های اخیر به سرانجام رسید و عملیاتی شد.
رئیس جمهوری افزود: در سال های اخیر اعتماد متقابل موجب شد که کارها و پروژه های مشترک بیشتری بین دو کشور اجرا شود و دو ملت از نزدیک شاهد بودند که همکاری چه ثمرات شیرینی دارد.
روحانی گفت: امروز تصمیم داریم درخت همکاری را تنومندتر کنیم درختی نه برای امروز و فردا بلکه درختی که ثمرات آن برای تار یخ دو کشور باقی بماند.
به گزارش ایرنا، وی افزود: در اسناد امروز همانطور که رئیس جمهوری محترم آذربایجان اشاره کردند اسناد تاریخی وجود دارد که نه تنها به نفع دولت و ملت ایران و آذربایجان بلکه به نفع منطقه و جهان خواهد بود .
وی افزود: اسناد همکاری دو کشور ایران و آذربایجان در زمینه تکمیل کریدور شمال - جنوب ، موجب می شود که آبهای جنوب ایران و آبهای خلیج فارس و اقیانوس هنداز طریق جاده و راه آهن به قفقاز، آسیای مرکزی، روسیه و همچنین اروپای شمالی و شرقی متصل شود.
روجانی گفت: تصمیمی که امروز برای اجرای مشترک طرح راه آهن رشت - آستارا اتخاد شد به این معنی است که دو کشور به اهمیت این ظرفیت توجه دارند.

پربیننده ترین خبرها