دیپلمات پیشین روسی:

احتمال رویارویی نظامی اروپا و روسیه وجود دارد

احتمال رویارویی نظامی اروپا و روسیه وجود دارد
چهارشنبه 8 فروردين 1397 - 22:28

سفیر پیشین روسیه در انگلیس می‌گوید روسیه و کشورهای اروپایی هرگز تا این اندازه به رویارویی نظامی نزدیک نبوده‌اند.

العالم ـ اروپا

آناتولی آدامیشین در پاسخ به یورونیوز در مورد موج اخراج دیپلمات‌های روسی گفته است، روسیه در واکنش، محکم عمل خواهد کرد و برخی کشورها به کلی رابطه دیپلماتیک خود را با این کشور قطع می‌کنند.

این دیپلمات روسی خاطرنشان کرده، « اخراج دیپلمات‌ها تبدیل به بخشی از نفس تحریم علیه روسیه شده، امری که بی‌سابقه بوده است زیراتحریم روسیه همیشه وجود داشته اما تنها به تجارت و اقتصاد محدود بوده است اما دیپلمات‌ها را شامل تحریم کردن در واقع نوعی تغییر دادن قضیه از سوی انگلیس است.»

به گفته وی،«موضوع بی‌سابقه دیگر این است که بسیاری از کشورها با یک کشور همراهی کردند و به شکلی که هرگز دیده نشده به جای تحریم، دیپلمات‌ها را اخراج کردند.»

آدامیشین در مورد پاسخ روسیه نیز گفته است، «روسیه هم مقابله به مثل خواهد کرد و همان طور که اعلام کرده با هر برخوردی، واکنش محکم‌تری نشان خواهد داد.»

سفیر پیشین روسیه در لندن همچنین با نگاهی بدبینانه خاطرنشان کرده، «ممکن است برخی کشورها به سمت پیچیده‌تر کردن اوضاع حرکت کنند. خود انگلیسی ها تأئید می‌کنند که کار بلوکه کردن دارایی‌های غیرمنقول و سرمایه‌های روسیه را آغاز کرده‌اند. روسیه قطعا پاسخ خواهد داد و آمریکایی‌ها در پاسخ به هر واکنش روسیه، تهدید خواهند کرد و این توالی ادامه خواهد داشت.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها