برای اولین بار از زمان فروپاشی شوروی

پرواز یک هواپیمای نظامی روسیه از قطب به سمت شمال قاره آمریکا

پرواز یک هواپیمای نظامی روسیه از قطب به سمت شمال قاره آمریکا
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 01:08

وزیر دفاع روسیه از پرواز یک فروند هواپیمای ضد زیردریایی این کشور از قطب شمال به سمت شمال قاره آمریکا خبر داد؛ اقدامی که پس از فروپاشی شوروی، برای اولین بار از سوی مسکو انجام شد.

العالم-اروپا

در حالی که تنش‌ها بین مسکو و غرب بر سر مسائلی از قبیل بحران اوکراین و پرونده «سرگئی اسکریپال» جاسوسو سابق و دوجانبه روس ادامه دارد، یک هواپیمای ضد زیردریایی روسیه برای اولین بار از زمان فروپاشی شوروی، از قطب شمال به سمت شمال قاره آمریکا به پرواز درآمد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که این وزارتخانه در حال بررسی اجرای طرح مدنظر رئیس‌جمهور این کشور برای تقویت فعالیت‌های ناوگان شمالی روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، او گفت: «وزارت دفاع روسیه به تجهیز مجدد تاسیسات و واحدهای نظامی(در ناوگان شمالی واقع در قطب شمال) ادامه می‌دهد. میزان تسلیحات و تجهیزات مدرن در ناوگان از ابتدای سال جاری به 46 درصد افزایش یافته است».

 وزیر دفاع روسیه افزود: «مسیر و راه قطب، همچنان یکی از اولویت‌های ما است و در نتیجه همین موضوع، ناوگان شمالی 11090 تسلیحات و تجیهزات مدرن از قبیل 5 قایق جنگیف 7 قایق لجستیکی، 9 هواپیما و 10 سامانه راداری دفاعی هوایی دریافت کرد».

فارس

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها