نخست‎وزیر ژاپن: مذاکرات شبه جزیره به خلع سلاح هسته ای منجر شود

نخست‎وزیر ژاپن: مذاکرات شبه جزیره به خلع سلاح هسته ای منجر شود
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 06:23

"شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن تاکید کرد هر نوع مذاکره ای با کره شمالی باید در نهایت باعث خلع سلاح هسته ای این کشور به شکل قابل تایید و برگشت ناپذیر شود.

العالم-آسیا

وی که در کمیته پارلمانی ژاپن سخن می گفت افزود: برنامه هسته ای نظامی کره شمالی باید خاتمه یابد.

وی همچنین با اشاره به سفر پیش بینی نشده 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به چین و دیدار وی با مقام های ارشد این کشور در پکن گفت منتظر توضیحات چین در باره این دیدار است.

این در شرایطی است که بر اساس اعلام چین، امروز 'یانگ جیه چی' عضو ارشد شورای دولتی چین راهی کره جنوبی شده است تا با 'مون جائیه این' رییس جمهور و 'چونگ یویی یونگ' مقام ارشد امنیتی این کشور دیدار و با آنان در باره سفر رهبر کره شمالی به پکن گفت و گو کند.

نخست وزیر ژاپن گفت ما به دنبال مذاکره برای مذاکره نیستیم و هدف از گفت و گوها باید عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای به شکل قابل تایید و غیرقابل برگشت باشد.

وی تصریح کرد تا زمانی که موضوع هسته ای حل نشده و کره شمالی از لحاظ تسلیحات اتمی خلع سلاح نشده است باید تحریم ها و فشارها علیه این کشور با قدرت ادامه یابد.

همزمان دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفته است فشارها علیه کره شمالی در شدیدترین شکل آن ادامه خواهد یافت تا این کشور غیراتمی شود.

شینزو آبه ماه آینده میلادی به آمریکا سفر می کند و در روز هجدهم آوریل با دونالد ترامپ رییس جمهور آن کشور در فلوریدا دیدار خواهد داشت.

آبه قرار است در باره دیدار سران آمریکا و کره شمالی برای دو ماه دیگر با ترامپ رایزنی کند و از این کشور بخواهد تا ژاپن را از تعرفه های اخیر روی فراورده های آلومینیومی و فولاد معاف کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها