آمادگی پوتین برای دیدار با ترامپ به‌رغم اخراج دیپلمات‌های روس

آمادگی پوتین برای دیدار با ترامپ به‌رغم اخراج دیپلمات‌های روس
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 08:47

سخنگوی کاخ کرملین گفته که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به‌رغم اخراج بسیاری از دیپلمات‌هایش خواستار دیدار و گفت‌وگو با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا است.

العالم ـ اروپا

دیمیتری پسیکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز چهار‌شنبه (۸ فروردین / ۲۸ مارس) در مسکو خاطرنشان کرده که رئیس جمهوری روسیه، به رغم اخراج بسیاری از دیپلمات‌هایش از کشورهای مختلف جهان همچنان خواستار دیدار و گفت‌وگو با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا است.

پوتین و ترامپ هفته گذشته در تماس تلفنی در باره دیداری احتمالی با یکدیگر گفت‌وگو کرده بودند. آمریکا اما پس از این گفت‌وگوی تلفنی تاکنون ۶۰ دیپلمات روسیه را از این کشور اخراج کرده است.

به گزارش دویچه وله، خبرگزاری فرانسه به نقل از پسیکوف گزارش داده که برگزاری چنین دیداری تنها به موافقت آمریکا بستگی دارد و روسیه اکنون نیز هم‌چون گذشته برای چنین دیدار و گفت‌وگویی آماده است.

انگلیس می گوید کرملین مسئول مسموم کردن سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه پیشین روس و دخترش یولیا در چهارم مارس سال جاری میلادی (۲۰۱۸) در سالزبری انگلیس است.

روسیه تمام این اتهام‌ها را رد کرده است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور از اخراج دیپلمات‌های کشورش انتقاد کرده و آن را "نتیجه فشار فوق‌العاده" از سوی آمریکا خوانده است.

گفته می شود تا کنون حدود ۱۵۰ دیپلمات روسیه از کشورهای مختلف اخراج شده‌اند. 

روسیه می‌گوید، انگلیس تا به‌حال هیچ شاهدی که نشان دهد روسیه مسئول این سوءقصد بوده ارائه نداده است. لاوروف اعلام کرده، کشورش به این اخراج‌ها واکنش قاطع نشان خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها