دیدار هیات‌های دو کره/ رئیس جمهور چین به کره شمالی می‌رود

دیدار هیات‌های دو کره/ رئیس جمهور چین به کره شمالی می‌رود
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 10:43

وزارت اتحاد کره جنوبی خبر داد فرستادگان دو کره در روستای مرزی آتش‌بس دیدار کردند تا درباره دیدار آتی سران دو کشور گفت‌وگو کنند.

العالم _ آسیا

فرستادگان دو کره روز پنج‌شنبه (امروز) گفت‌وگوهای عالی‌رتبه‌ای را برای آمادگی دیدار سران دو کشور آغاز کردند.

به نوشته خبرگزاری تاس، وزارت اتحاد کره جنوبی خبر داد روز پنج‌شنبه نشست نمایندگان دو کره ساعت 10 به وقت محلی در پانمونجوم، روستای آتش‌بس مرزی آغاز شد. 

طرفین با یکدیگر درباره امکان موفقیت نشست سران گفت‌وگوهایی خواهند داشت. روز 24 مارس کره شمالی دعوت کره جنوبی برای گفت‌وگوهای عالی‌رتبه را پذیرفت.

انتظار می‌رود این نشست میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی پیش از دیدار کیم و دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا که قرار است اوایل ماه می برگزار شود، انجام بگیرد. 

در دیدار امروز، هیات‌های دو کره توافق کردند دیدار تاریخی میان کیم و مون روز 27 آوریل باشد. این سومین دیدار میان سران دو کشور بعد از جنگ دو کره در سال 1953 میلادی است. 

همچنین طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر سفر غیررسمی رهبر کره شمالی به چین منتشر شد که دو کشور آن را تایید کردند. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در این سفر از شی جینپینگ  رئیس جمهور چین برای سفر به کره شمالی دعوت کرد که با موافقت پکن مواجه شد. شی گفت در زمان مناسب به کره شمالی سفر خواهد کرد.

همچنین قرار است سران کره شمالی و آمریکا در ماه می با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.  رهبر کره شمالی به شی جینپینگ اطمینان داده که به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره متعهد است.

در ماه فوریه و با آغاز رقابت‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی، هیاتی عالی‌رتبه از کره شمالی به کره جنوبی سفر کرد و دیدارهایی میان سران دو کشور انجام گرفت. بعد از آن هیاتی عالی‌رتبه از کره جنوبی به کره شمالی رفت و با رهبر کره شمالی دیدار کردند.  در آن زمان مقرر شد سران کره شمالی و آمریکا با یکدیگر دیدار داشته باشند. 

طی سال‌های اخیر تنش‌ها در شبه جزیره کره به دلیل آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی و حضور نظامی آمریکا در منطقه همواره وجود داشته است. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها