تحلیلگر افغان تاکید کرد:

افغانستان سودی از همپیمانی با آمریکا نمی برد

افغانستان سودی از همپیمانی با آمریکا نمی برد
يکشنبه 18 تير 1391 - 06:37

يک نويسنده و تحليلگر سياسي افغان تاکيد کرد که افغانستان سودي از همپيماني با آمريکا نمي برد.

" ابوبكر صديق عبدالغفار " در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: آمریکا کشور افغانستان را همپیمان راهبردی خود در خارج از ناتو خوانده است که هدف از آن تلاش برای کسب دستاورد در اجلاس امروز مربوط به افغانستان در شهر توکیو در ژاپن است.

وی افزود: آمريكا با اعلام همپیمانی با افغانستان همچنین می خواهد براي زمان خروج نيروهاي بیگانه از افغانستان و نيروهاي خودش در سال 2014 میلادی از این کشور  برنامه ريزي كند.

عبدالغفار گفت: آمريكا از طریق اعلام این همپیمانی به دنبال كسب دستاوردهاي فراوان در مقابل كمترين هزينه است زيرا آمريكا بر جنبه اقتصادي يا بشردوستانه تاكيدي نكرد بلکه فقط از جنبه نظامي سخن گفت و اين در حالي است كه افغانستان بيش از نياز به كمك هاي نظامي، نيازمند كمك هاي اقتصادي، اجتماعي و بشردوستانه است.

وی به منافع آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: آمريكا از داشتن پايگاه نظامي در افغانستان سود مي برد و اين كشور را به پايگاهي براي حفظ منافع خود در آسيا تبديل كرده است و در آينده نيز منافع سياسي در اين كشور خواهد داشت.

عبدالغفار تصریح کرد: آمريكا در آستانه انتخابات رياست جمهوري همپيماني با افغانستان را اعلام كرد تا آمريكاییها را قانع كند كه خدمت بزرگي در تامين امنيت و ثبات به افغانستان مي كند و اين در حالي است كه اين پيمان سودي براي افغانستان و مردم اين كشور ندارد و هميشه اين افغان ها بوده اند كه تاوان همپيماني با آمريكا را پرداخته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها