هشدار درباره جدا شدن منطقه شرق لیبی

هشدار درباره جدا شدن منطقه شرق لیبی
يکشنبه 18 تير 1391 - 07:59

يك فعال سياسي ليبيايي هشدار داد كه ناديده گرفتن مشكل تقسيم كرسي ها در شوراي ملي موسسان ممكن است كه به جدا شدن منطقه شرق اين كشور بيانجامد.

" عبدالقادر بن سعود "در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: مشكلات، هنگام برگزاري انتخابات كمتر از حد پيش بيني ها بود اما شوراي انتقالي موضوع رعايت عدالت در توزيع كرسي هاي نمايندگي در ميان مناطق كشور را حل نكرد و ناديده گرفتن اين مشكل، مي تواند به جدايي مناطق معترض از كشور بينجامد.

وي افزود : بايد با طرف هاي مخالف گفت و گو كرد و گرنه با توجه به وجود گسترده سلاح در ميان مردم، در آستانه جدايي منطقه شرق قرار خواهم گرفت و باید گفت که در واقع ليبي در حال حاضر بر سر دوراهي قرار گرفته است.

عبدالقادر با تاكيد بر ضرورت برقراري عدالت در توزيع كرسي هاي نمایندگی خاطر نشان كرد: طرابلس نيمي از كرسي ها را در اختيار دارد و اين بدان معنی است كه طرابلس زمام تصميم گيري در كشور را به دست خواهد گرفت.

وي بر ضرورت تدوين قانون اساسي براساس عدالت ميان همه شهرهاي ليبي تاکید و گفت: شمار بسيار زيادي از مردم ليبي انتخابات را تحريم كردند و در تعداد قابل ملاحظه اي از حوزه هاي راي گیری، هيچ گونه رايي به صندوق انداخته نشد.

اين فعال سياسي ليبيايي گفت : منطقه شرق در زمان قذافي مورد ظلم و ستم واقع شده بود و مردم این منطقه نمي خواهند كه اين روند ادامه يابد.

وي افزود: مسئولان در توزيع كرسي ها فقط عامل جمعيت را مدنظر قرار دادند؛ بدون اينكه توجهي به جغرافيا و ثروت هاي مناطق داشته باشند.

 عبدالقادر بن سعود همچنین خواستار احترام به نتيجه انتخابات شد و کم بودن تجربه سياسي در ميان ليبيايي ها را یادآوری کرد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها