صالح الصماد: سازمان ملل تسلیم فشارهای خارجی نشود

صالح الصماد: سازمان ملل تسلیم فشارهای خارجی نشود
جمعه 10 فروردين 1397 - 04:02

« صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه پنجشنبه در دیدار با «مارتین گریفیتس» نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور این کشور گفت: تا زمانی که هدف نماینده جدید، برقراری صلح و ثبات فراگیر بدون جانبداری باشد و وی تسلیم دیکته های خارجی نشود، کار با او می تواند نویدبخش آغاز صفحه ای جدید در یمن باشد.

العالم-یمن

به گزارش شبکه «المسیره» یمن، الصماد در دیدار گریفیتس و هیات همراه وی در صنعا با کنایه به حضور «عبدربه منصورهادی» رئیس جمهوری فراری یمن در عربستان، گفت: انصارالله حامی صلح مبتنی بر عدالت است، ما از درد مردممان در عذابیم، چرا که در میان آنها و نه (چون برخی سیاسیون) در کاخ های ریاض زندگی می کنیم.

الصماد در بخش دیگری از سخنانش به پیامدهای وخیم بستن فرودگاه بین المللی صنعا و بنادر یمن از سوی ائتلاف عربی به عنوان شاهراه اصلی و دروازه ورود مایحتاج شهروندان یمنی اشاره کرد و این موضوع را برخلاف تمامی کنوانسیون ها و پیمان های بین المللی و حقوق بشری دانست.

رئیس شورای سیاسی یمن همچنین تصریح کرد: ائتلاف عربی باید به اعتماد سازی دست بزند و با بازگشایی فرودگاه صنعا و بنادر یمن به عنوان اقدام مثبتی که نتایج آن را ملت ما حس کنند، ماموریت نماینده جدید سازمان ملل را تسهیل کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که نماینده جدید بتواند در حل بحران یمن، توقف تجاوزگری ائتلاف عربی و محاصره این کشور و نیز برقراری یک ثبات پایدار برای یمنی ها سهیم باشد.

نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن روز چهارشنبه برای دیدار و رایزنی با رهبران انصارالله یمن وارد صنعا پایتخت این کشور شد.

پربیننده ترین خبرها