استقبال کرملین از میانجی گری اتریش میان روسیه و غرب

استقبال کرملین از میانجی گری اتریش میان روسیه و غرب
جمعه 10 فروردين 1397 - 08:51

کاخ کرملین از پیشنهاد اتریش برای میانجی گری میان مسکو و کشورهای غربی در بحران بوجود آمده بر سر مساله مسمومیت اسکریپال استقبال کرده است.

العالم ـ اروپا

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه درباره پیشنهاد میانجی گری اتریش گفته، بدیهی است در وضعیت پیش آمده با انگلیس، از هر نقش و راهی که مقام های بریتانیایی را به سوی موضع منطقی در این مساله سوق دهد، حمایت می کنیم. 
پسکوف یادآوری کرد که اخیرا در سطح عالی میان مسکو و وین تماس برقرار شد و بسیار سازنده بود. 
به گزارش شبکه تلویزیونی روسی ار.ب.کا، کارین کنایسل وزیر امور خارجه اتریش به تازگی با بیان اینکه برای همکاری با همه آمادگی داریم، اظهار کرده، اگر از ما بخواهند بین مسکو و لندن میانجی گری کنیم با رضایت آماده هستیم.
به گزارش ایرنا، روابط روسیه و انگلیس بر اثر مساله مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس انگلیس (افسرسابق سازمان اطلاعات روسیه) و دخترش تیره شده است، انگلیس و حدود 30 کشور، در مجموع نزدیک به 150 دیپلمات روس را اخراج کرده اند.
اسکریپال در سال 2010 هنگام تبادل جاسوس میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد که در آن، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.
وی پیش‌تر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد، او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 انگلیس گزارش داده است.
مقامات انگلیس ادعا می‌کنند که اسکریپال براثر تماس با ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، به‌شدت بیمار شده است.
برهمین اساس، انگلیس هفته گذشته 23 دیپلمات روس را از این کشور اخراج کرد و در مقابل روسیه نیز علاوه بر اخراج 23 دیپلمات انگلیس از تعطیلی شورای انگلیس در مسکو خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها