آغاز حرکت فلسطینی ها به سمت اردوگاه های بازگشت در شرق غزه + عکس

آغاز حرکت فلسطینی ها به سمت اردوگاه های بازگشت در شرق غزه + عکس
جمعه 10 فروردين 1397 - 12:33

صبح امروز جمعه صدها تن از شهروندان فلسطینی در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی حرکت به سوی اردوگاه های "بازگشت" در شرق غزه را آغاز کردند تا از آنجا تظاهرات بزرگ بازگشت را که تا ظهر به اوج خود می رسد آغاز کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین صدها تن از شهروندان فلسطینی صبح زود امروز جمعه به سمت اردوگاه های بازگشت که در مناطق تماس با رژیم صهیونیستی در شرق غزه راه اندازی شده اند حرکت کردند.

شورای ملی تظاهرات بازگشت دیروز از آماده سازی 5 فضای باز برای برپایی چادرها در 700 متری دیوار امنیتی رژیم اسرائیل در حد فاصل نوار غزه و اراضی اشغال شده در سال 1948 در شرق این منطقه ها خبر داد: محله النهضه در الشوکه در رفح، شهرک خزاعه در خانیونس، اردوگاه البریج در استان الوسطی، الشجاعیه در غزه و منطقه ابو صفیه در شرق اردوگاه جبالیا.

شهروندان فلسطینی اعم از زن و مرد و کودک به رغم تبلیغات گسترده صهیونیست ها طی چند روز گذشته و با وجود تشدید خشونت صهیونیست ها و گلوله باران خانیونس، در این تظاهرات شرکت کرده اند.

قرار است نماز جمعه در 5 فضای تعیین شده برای برپایی چادرها برگزار شود. همچنین اتوبوس هایی در نظر گرفته شده اند تا پس از برگزاری نماز جمعه، ده ها هزار شهروند را در چارچوب برنامه ملی جامع، برای شرکت در مراسم اصلی به محل منتقل کنند.

"احمد ابو ارتیمه" سخنگوی طرح تظاهرات بزرگ بازگشت تأکید کرد که این تظاهرات قبل از آغاز اهداف خود را محقق کرده است زیرا مسأله اصلی فلسطین را که همان بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود است، دوباره احیا کرد.

کمیته هماهنگی "تظاهرات بزرگ بازگشت" فوریه گذشته اعلام کرده که قصد دارد با حضور و مشارکت گسترده آواره گان از نقاط مختلف تظاهرات مسالمت آمیز مردمی را به سمت اراضی 1948 ترتیب دهد و خدف از این تظاهرات، دستیابی به حق بازگشتی است که در قطعنامه های بین المللی مورد تأکید قرار گرفته است.

این کمیته تأکید کرد که جنگ 1948، 70 سال پیش به پایان رسیده است و دیگر دلیلی برای بازنگشتن آوارگان به خانه های خود وجود ندارد. قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه 194 بر حق بازگشت فلسطینی ها تأکید کرده اند و آوارگان فلسطینی هر موقع بخواهند از راه های مسالمت آمیز به حق خود خواهند رسید.

208

پربیننده ترین خبرها