سخنگوی دولت ترکیه، فرانسه را تهدید کرد

سخنگوی دولت ترکیه، فرانسه را تهدید کرد
جمعه 10 فروردين 1397 - 13:11

سخنگوی دولت ترکیه با تهدید فرانسه، تاکید کرد هر نیرویی که برای کمک به کُردهای منبج اعزام شود، هدف قرار می‌دهند.

العالم _ ترکیه

«بکر بوزداغ» معاون و سخنگوی دولت ترکیه امروز (جمعه) هشدار داد مانع کمک فرانسه به یگان‌های مدافع خلق (YPG) در شهر منبج خواهند شد.

بوزداغ در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه تهدید کرد که از استقرار نیروهای فرانسوی در منبج جلوگیری خواهند کرد و به هر حمله‌ای نیز پاسخ می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی تاکید کرد هر نیروی خارجی که به منبج وارد شود را به منزله همکاری با تروریست‌ها دانسته و هدفی برای نظامیان ترکیه خواهند بود.

معاون نخست وزیر ترکیه با ابراز امیدواری درباره اینکه فرانسه چنین رویکرد «غیرعقلانی» را درپیش نگیرد، گفت: «کسانی که به جای ترکیه، همکاری با سازمان‌های تروریستی را انتخاب می‌کنند و با آنها همراهی می‌کنند، نهایتا در کنار دوستان تروریست خود بازنده خواهند شد».

روز گذشته نشریه فرانسوی «ماریان» گزارش داد که امانوئل ماکرون مصمم به مقابله با عملیات «شاخه زیتون» ترکیه است و قصد دارد «برای حمایت از کردهای سوریه» به منبج نیرو اعزام کند.

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها