آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه:

حمایت از کالای داخلی چرخ تولید را به حرکت در می‌آورد/ مسئولین به شعار اکتفا نکنند

حمایت از کالای داخلی چرخ تولید را به حرکت در می‌آورد/ مسئولین به شعار اکتفا نکنند
جمعه 10 فروردين 1397 - 14:52

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه حمایت از کالای داخلی چرخ تولید را به حرکت در می‌آورد گفت:مسئولین به شعار اکتفا نکنند و خود در استفاده از کالای ایرانی پیش قدم باشند.

العالم _ ایران / سیاسی

آیت‌الله محمّدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز(10 فروردین) تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تبریک میلاد پربرکت امام هادی(ع)، امام جواد(ع) و امام علی(ع) و تسلیت شهادت شیرزن کربلا حضرت زینب(س)، امامت را منصبی الهی دانست و تصریح کرد: امامت چیزی نیست که مردم جمع شوند و رأی دهند و امام معصوم را انتخاب کنند. امام معصوم منصوب از طرف خداست. 

وی ادامه داد: خداوند کسی را به عنوان امام انتخاب می‌کند که در ارتباط با نیازهای مردم می‌تواند جوابگو باشد. بالاترین نیاز مردم هم علم و دانش است. لذاست که جانشین پیغمبر باید به تمام نیازهای مردم از نظر علمی جواب بگوید.

موحدی کرمانی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) اظهار داشت: حضرت فرمودند من شهر علم هستم و علی باب آن است. چنین کسی شایستگی دارد که امام باشد.

خطیب جمعه تهران، به عدالت محوری در مشی امیرالمؤمنین اشاره کرد و تصریح کرد: امام علی(ع) سعی می‌کرد همه از بیت المال استفاده کنند و توقعات بی جا را به کلی رد می‌کرد ولو جنگ جملی به وجود آید و طلحه‌ها و زبیرها به دلیل اینکه علی نگذاشت از بیت المال بیش از حق استفاده کنند جنگ به پا کنند. حضرت تسلیم انسان‌هایی که توقع بی جا دارند نمی‌‌شد.

امام جمعه موقت تهران، عدالت در مورد حرمت اشخاص را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین وقتی یک قاضی او را با کنیه مورد خطاب داد ناراحت شد و به او گفت من را با کنیه خطاب کردی اما فرد دیگر را با اسم صدا زدی.

وی، اهتمام به نصیحت را یکی دیگر از ویپگی‌های امام علی دانست و اظهار داشت: به محض اینکه مطلع می‌شود یکی از افراد حکومت او لغزش پیدا کرده به او نامه می‌نویسد که بنا نبود با اغنیا گرم و با فقرا فاصله بگیری.

موحدی کرمانی ادامه داد: یکی از علل ازدیاد آمار طلاق این است که دو جوانی که طلاق می‌گیرند رمز زندگی را نفهمیده‌اند و از نصایح دلسوزانه پدر و مادر بهره نگرفته‌اند.

وی افزود: در ایام عید خانواده‌ها در تجمعات خود، یکدیگر را نصیحت و موعظه کنند.

خطیب جمعه تهران، اهمیت جهاد و دفاع را در سیره امام علی(ع) مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مردم ما به برکت جهاد، از ذلّت نظام استکبار خارجی و سلطه داخلی نجات پیدا کردند اما این وظیفه بسیار سنگینی است که بر عهده همه ما قرار دارد.

موحدی کرمانی، جرأت ایستادگی در مقابل فتنه گران را از ویژگی‌های امام علی دانست و با اشاره به ایستادگی امام در مقابل خوارج اظهار داشت:داعش دنباله همان خوارج است.

خطیب جمعه تهران، بیانات نوروزی رهبر معظّم انقلاب در مشهد مقدّس را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استفاده از کالای ایرانی یک مسئله واقعی و جدّی است. این خرید کالای ایرانی است که اقتصاد کشور را تقویت می‌کند و جای اینکه چرخ‌های تولید خارج را به حرکت درآورد، چرخ‌های تولید داخل را به حرکت در می‌آورد.

موحدی کرمانی تأکید کرد: مردم باید احساس کنند هر جنس ایرانی که میخرند به همان مقدار به تولید داخل کمک می‌کنند.

وی بالا بردن کیفیت محصولات داخلی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: وقتی چنین شود، فرهنگ روی آوردن به کالای خارجی و واردات کالاهای قاچاق کم‌رنگ می‌شود.

امام جمعه موقّت تهران ادامه داد: حمایت از کالای داخلی باید از مسئولین شروع شود. مسئولین وقتی موفق شدند کاری در این مورد انجام دهند آن‌وقت اعلام کنند، و به شعار اکتفا نکنند.

وی در ادامه به مساله بودجه اشاره کرد و گفت:مجلس و دولت باید در ارتباط با بودجه خیلی حساس باشند و نیازهای مردم باید با بودجه برطرف شود. بودجه مانند خونی است که در بدن انسان جریان دارد و باید به همه اعضای بدن خون برسد.

موحدی کرمانی، اعتکاف را عمل ارزنده‌ای دانست که مردم به ویژه جوانان به آن روی آورده‌اند و در همین زمینه تصریح کرد: اعتکاف فرصت خوبی برای رجوع به فطرت و حسابرسی از خود است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها