لاوروف و دی میستورا درباره سوریه گفت وگو کردند

لاوروف و دی میستورا درباره سوریه گفت وگو کردند
جمعه 10 فروردين 1397 - 19:22

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در سوریه درباره مسائل مربوط به حل و فصل سیاسی اوضاع سیاسی گفت وگو کرد.

العالم- سوریه 

 به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف با اشاره به شرکت دی میستورا در کنگره گفت وگوهای ملی سوریه در سوچی خاطرنشان کرد: در این کنگره توافق های مهمی از جمله اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت بدست آمد.
وی افزود: در چارچوب تلاش های شما در توافق های کنگره گفت وگوهای ملی سوریه در سوچی 12 بند قید شده که باید مذاکرات سوریه بر اساس آن انجام شود. 
لاوروف گفت: در آن نشست مسائل مربوط به لزوم افزایش توجه جامعه جهانی به مساعدت انسانی به سوریه و مردم آن و کمک به بازسازی زیرساخت های این کشور و اقتصاد مورد تاکید قرار گرفت و امیدواریم در دیدار امروز این مسائل بررسی شود. 
وزیر خارجه روسیه گفت: دیدار امروز بسیار به موقع است زیرا در آستانه اجلاس سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای حامی گفت وگوهای صلح آستانه که برای روز چهارم آوریل در آنکارا برنامه ریزی شده است، انجام می گیرد. 
لاوروف خاطرنشان کرد: در آن اجلاس روند اجرای توافق های آستانه که از سوی سران این سه کشور در حمایت از تصمیمات سازمان ملل و بویژه قطعنامه 2254 شورای امنیت پیشنهاد شده بررسی خواهد شد. 
وزیر خارجه روسیه با اشاره به دیدار دی میستورا با وزیر دفاع روسیه گفت: اطمینان دارم پس از دیدار کاری امروز (پنجشنبه) هماهنگی اقدامات ما روشن تر و واضح تر خواهد شد. 
نشست گفت وگو های ملی سوری - سوری در نتیجه دیدار سران ایران، روسیه و ترکیه در پاییز سال 96 به دست آمد.

ایرنا 

پربیننده ترین خبرها