شکست شورای امنیت در صدور بیانیه در محکومیت "اسرائیل"

شکست شورای امنیت در صدور بیانیه در محکومیت
شنبه 11 فروردين 1397 - 10:59

شورای امنیت سازمان ملل به دلیل وتوی آمریکا از صدور بیانیه ای برای محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی و سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی ها در سالگرد روز زمین ناکام ماند این در حالی است که گوترش خواستار تحقیقات فوری در زمینه این حوادث شد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع آگاه گفتند شورای امنیت در نشست غیر علنی خود که قبل از جلسه علنی برگزار شد به دلیل مخالفت آمریکا نتوانست درباره صدور بیانیه ای در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به توافق برسد.

این جلسه به درخواست کویت به عنوان نماینده اتحادیه عرب در این شورا تشکیل شد.

نماینده دائم کویت در سازمان ملل در جلسه غیر علنی شورای امنیت که جمعه شب برگزار شد گفت که کشورش جنایات رژیم اشغالگر را که به شهادت و مجروح شدن جمعی از فلسطینی ها انجامید، به شدت محکوم می کند و از شورای امنیت می خواهد برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمایت از غیر نظامیان در فلسطین وارد عمل شود.

ریاض منصور، نماینده فلسطین نیز با اشاره به شهادت 17 فلسطینی در غزه گفت که نظامیان اسرائیلی جنایت هولناکی را علیه ملت فلسطین مرتکب شده اند.

منصور خواستار محاکمه عوامل و مسئولین این جنایت شد و از شورای امنیت خواست به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند و برای دفاع از ملت فلسطین بلافاصله وارد عمل شود. وی تصریح کرد که حرکت روز جمعه فلسطینی ها به مناسبت چهل و دومین سالگرد روز زمین یک حرکت کاملا مسالمت آمیز بوده و تا 15 مه ادامه دارد.

از سوی دیگر انتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز با صدور بیانیه ای نگرانی عمیق خود را بابت کشتار فلسطینی ها در غزه اعلام کرده و خواستار تشکیل کمیته ای به منظور آغاز تحقیقات فوری و شفاف شد.

گوترش از تمام طرف ها خواست از هر گونه اقدامی که باعث تشدید تنش شود پرهیز کنند وی گفت که این حوادث نیاز فوری و شدید به بازگشت به پای میز مذاکرات و راه حل مبتنی بر دو کشور را نشان می دهند.

208

پربیننده ترین خبرها