استاد مطالعات بين الملل در دانشگاه آمريكا:

آمریکا به عملیات هوایی در پاکستان ادامه می دهد

آمریکا به عملیات هوایی در پاکستان ادامه می دهد
دوشنبه 19 تير 1391 - 10:34

العالم، واشنگتن - استاد مطالعات بين الملل دانشگاه آمريكا، توافق اسلام آباد و واشنگتن درباره حملات هوايي آمريكا در مناطق قبيله اي را شكننده توصيف كرد و بعيد دانست آمريكا پرواز هواپيماهاي بدون خلبان خود را متوقف كند.

" ادموند غريب" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: تمام آنچه در توافق بین آمریکا و پاکستان ذكر شده عذرخواهي آمريكا از كشته شدن سربازان پاكستاني است و واشنگتن تعهد نداده كه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين خود را در مناطق قبایلی پاکستان متوقف كند .

استاد مطالعات بين الملل دانشگاه آمريكا، خاطر نشان كرد:هواپيماهاي بدون سرنشين خط قرمز آمریکا است و توافق ميان دو كشور كاملا شكننده و اختلافات ميان آن ها بسيار است.

غريب با تاكيد بر اين كه بسته شدن مرزهاي پاكستان به روي كاروان هاي ناتو براي آمريكا هزينه اي هنگفت داشته است، افزود: با انعقاد اين قرارداد، دولت پاكستان کمکی بالغ بر 1.2 ميليارد دلار به دست خواهد آورد و بانك جهاني نيز 4 ميليارد دلاري به پاكستان وام می دهد؛می توان گفت این اقدامات گامي در جهت بهبود روابط دو كشور است، اما بهبود روابط از همين يك گام فراتر نمي رود.

وي يادآور شد كه اختلافات ميان آمريكا و پاكستان راهبردي است و كنگره آمريكا با كمك به پاكستان مخالف است؛ از سوی دیگر چالش هاي بسياري در روابط دو كشور وجود دارد كه يكي از آن ها مساله همگرايي در روابط هند و آمريكا است.

ادموند غريب تاكيد كرد: مردم پاكستان در قبال توافقنامه امضا شده ميان اسلام آباد و واشنگتن و ادامه حملات هوايي آمريكا بسيار خشمگينند و بايد ديد كه دولت پاكستان تا چه حد مي تواند در مقابل فشارهاي مردمي ايستادگي كند.

8-18:45



پربیننده ترین خبرها