نماینده سازمان ملل: برای رسیدن به صلح در یمن تلاش می‌کنیم

نماینده سازمان ملل: برای رسیدن به صلح در یمن تلاش می‌کنیم
يکشنبه 12 فروردين 1397 - 06:04

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: برای دستیابی به صلح با جدیت تلاش خواهیم کرد.

العالم - یمن

مارتین گریفیس پس از پایان نخستین دیدارش از صنعا با شرکت در کنفرانسی خبری گفت: سفر من به صنعا پس از آن صورت می گیرد که از ریاض دیدار کردم. از استقبال گرمی که در صنعا از من صورت گرفت بسیار خرسندم، همچنین از اینکه تمامی مذاکره کنندگان و مسئولانی که در صنعا و ریاض با آنها دیدار کردم به گرمی پذیرای من شدند خوشحال هستم.

گریفیس ادامه داد: من بیشتر وقت خود را به گوش دادن به سخنان نمایندگان احزاب و افراد ذیربط اختصاص دادم تا به مساله خواست یمنی ها در توقف جنگ برسیم. آنچه از آنها شنیدم مرا به این مساله امیدوار می کند که ما با کمک یکدیگر می توانیم صلح را برای یمن به ارمغان بیاوریم. تمام کسانی که با آنها صحبت کردم چه کسانی که در صنعا با آنها ملاقات کردم و چه آنهایی که در ریاض با آنها دیدار داشتم همگی از تمایل زیاد خود برای دستیابی به راه حل و انجام مذاکره سخن گفتند. طی ماه ها و هفته های آتی من قصد دارم که به طور منظم به یمن بیایم تا به سخنان یمنی ها بیشتر گوش فرا دهم. من هفته آینده از عدن و مکلا دیدن خواهم کرد و پس از آن اوائل ماه آوریل دیدار دیگری از صنعا خواهم داشت.

وی تاکید کرد: بسیار سخت است که انسان وقت خود را در یمن بگذارند بدون آنکه برای مشکلات زیادی که جنگ برای یمن ایجاد کرده است کاری بکند. بویژه در خصوص این حوادثی که طی این هفته و در زمان حضور من در اینجا رخ داد. من همدردی ویژه ای با مردم یمن دارم و به خانواده های قربانیان جنگ در یمن تسلیت می گویم. ما برای دستیابی به راه حلی که موجب توقف جنگ در یمن شود باید مجدانه تلاش کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها