«جیش‌الاسلام» به «جرابلس» می‌رود/«دوما» بدون درگیری به آغوش سوریه برمی‌گردد

«جیش‌الاسلام» به «جرابلس» می‌رود/«دوما» بدون درگیری به آغوش سوریه برمی‌گردد
يکشنبه 12 فروردين 1397 - 16:22

منابع سوری از تسلیم شدن گروه تروریستی جیش‌الاسلام در برابر شروط دولت سوریه و خروج تروریست‌ها از دوما بر اساس توافق به دست آمده خبر دادند تا این شهر مهم بدون درگیری پس از سال‌ها به آغوش دولت بازگردد و حلقه امنیتی اطراف پایتخت کامل شود.

العالم- سوریه 

با اعلام توافق میان دولت و گروه موسوم به جیش‌الاسلام مشهور به ارتش عربستان برای خروج بدون درگیری آنها از شهر استراتژیک «دوما»، ارتش سوریه به بزرگترین دستاورد خود طی سالیان اخیر پس از آزادسازی کامل شهر حلب نزدیک می‌شود.

پیشتر ارتش سوریه شهرک‌های «عربین، عین ترما، زملکا و جوبر» را با خروج آخرین گروه از تروریست‌ها و اطرافیانشان، کاملا امن و عاری از تروریسم اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش،پرچم سوریه در «عربین» یکی از مهمترین دژهای تررویست‌ها در غوطه شرقی برافراشته شده است.

به گفته منابع سوری، متن توافق به دست آمده میان باند جیش‌الاسلام و دولت سوریه با نظارت روسیه بر اخراج تروریست‌های این باند به شهر جرابلس در حومه حلب در شمال سوریه و حل و فصل آن دسته از افراد مسلحی که دوست دارند سلاح خود را تحویل داده و به آغوش  دولت بازگردند، تصریح می‌کند.

بر اساس این توافق، باند جیش‌الاسلام تمام افرادی را که ربوده اعم از نظامیان و غیرنظامیان و همچنین پیکرهای شهدا را تحویل ارتش سوریه می‌دهد.

تمام نهادها و موسسات دولت سوریه در دوما هم پس از خروج کامل تروریست‌ها فعالیت خود را از سرخواهند گرفت.

امروز دو  اتوبوس حامل تروریست‌های فیلق‌الرحمن از دوما خارج شد تا آنها را به ادلب منتقل کند.

دستیابی باند جیش‌الاسلام به توافق با دولت و پذیرفتن شروط دولت در حالی است که پیشتر منابع عربی از دستور رژیم آل سعود به این باند برای خودداری از توافق و عدم خروج از دوما خبر داده بودند، با این حال ارتش سوریه با استقرار نیرو و استحکامات گسترده و پیش از آن با خارج شدن ده‌ها هزار غیرنظامی از مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی، به باند جیش‌الاسلام هشدار داده بود اگر شروط دولت را نپذیرد و با خروج  بدون درگیری از دوما موافقت نکند،‌ عملیات گسترده خود را برای آزادی این شهر آغاز خواهد کرد

تسنیم 

پربیننده ترین خبرها