بیانیه مهم یمنی ها در محکومیت تجاوز یک نظامی سودانی به دختر یمنی

بیانیه مهم یمنی ها در محکومیت تجاوز یک نظامی سودانی به دختر یمنی
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 19:55

وزارت حقوق بشر یمن بیانیه به جنایت تجاوز یکی از عناصر مزدور وابسته به ائتلاف متجاوز به یمن به یک دختر یمنی واکنش نشان داد.

العالم _ یمن

به گزارش خبرنگار العالم از یمن؛ بیانیه وزارت حقوق بشر یمن درباره جنایت تجاوز یکی از عناصر مزدور وابسته به ائتلاف متجاوز به یمن به یک دختر یمنی در شهر ساحلی الخوخه در استان الحدید به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایات هولناکی که ائتلاف متجاوز به یمن تحت فرماندهی عربستان و امارات در حق مردم یمن و مقدرات و دارایی های آنان انجام می دهد در سایه سکوت شرم آور و ننگین نظام بین المللی – سازمان ملل متحد – و نهاد ها و دستگاه های ذیربط بین المللی  صورت می گیرد. این جنایات در سایه فقدان کامل همه اصول و احکام و قوانین بین المللی در زمینه حمایت از حقوق بشر و دارایی های آن رخ می دهد قوانین و احکامی که هیچ تاثیر و تغییر ملموسی در نشست های شورای امنیت و شورای حقوق بشر و نهادها و کمیته های بین المللی وابسته به سازمان ملل برای جلوگیری از استمرار و تکرار این جنایات از سوی ائتلاف متجاوز به یمن در حق مردم این کشور به خصوص زنان وکودکان و شهروندان غیر نظامی که در خانه های خود باید در امنیت باشند ایجاد نکرده است شهروندان غیرنظامی مظلومی که زیر خروارها آوار باقی مانده اند در حالی که پیکرهای شان پاره پاره و خون های شان بر تلی از سنگ و خاک آغشته است. در این شرایط و با وجود این همه جرم و جنایت ما صدایی از سوی جامعه بین المللی نشنیدیم و تنها شاهد سکوت ننگین و شرم آور آن بودیم.

جامعه بین المللی در قبال این همه جرم و جنایت سکوت پیشه کرده است و حتی به روی سلسله جنایت های زشت و عیر اخلاقی که عناصر وابسته به ائتلاف متجاوز به یمن تحت فرماندهی عربستان علیه شهروندان غیر نظامی یمنی در خانه های شان و محل زندگی شان در طول سه سال گذشته مرتکب شده اند چشم بسته است. همین سکوت و چشم پوشی جامعه جهانی باعث جسورتر شدن عناصر این ائتلاف متجاوز به یمن در توهین آشکار و زیر پا گذاشتن علنی همه قوانین و سنن الهی و ادیان آسمانی و همچنین قوانین و اصول بین المللی شده است تا جایی که یکی از عناصر این ائتلاف اشغالگر بار دیگر در مقابل چشم عموم و به طور علنی و آشکار در مقابل دیدگان سازمان ملل متحد بار دیگر مرتکب زشت ترین و هولناک ترین جنایت در تجاوز به یک دختر یمنی در ناحیه الخوخه از توابع استان الحدیده شد. آری این اقدام زشت و شنیع از سوی یکی از "جنجویدهای سودانی" که کشورهای متجاوز به یمن آنان را برای جنگ با یمنی ها و تعرض به کرامت و شرافت یمنی ها به مزدوری گرفته اند صورت گرفت. (جَنجَویدها شبه نظامیان عرب زبان در منطقه دارفور در غرب سودان هستند.)

وزارت حقوق بشر یمن این اقدام مجرمانه و تروریستی را که یکی از نظامیان سودانی مزدور ائتلاف متجاوز به یمن روز پنجشنبه انجام داد و در آن به تعدادی از دخترانی که در حال جمع آوری هیزم در جنوب مرکز نظامی « ابوموسی اشعری » در منطقه الخوخه در استان الحدیده بودند تجاوز جنسی کرد به شدت محکوم و تقبیح می کند. این شبه نظامی جنجوید سودانی اقدام به ارعاب و ترساندن این دختران و به سوی آنان تیراندازی می کند آنان را مجبور به فرار می کند ولی یکی از دختران را تعقیب می کند و به زور می گیرد. سایر دختران تلاش می کنند دوست خود را از دست این مزدور سودانی نجات دهند که اقدام به تیراندازی کرده و آنان را می ترساند سپس مرتکب این جنایت زشت می شود و به دختری که به زور گرفته تجاوز می کند. دختری که هیچ قدرتی در آن لحظه ندارد و از دفاع از شرف و آبرو و حیثیت خود عاجز است.

وزارت حقوق بشر یمن تاکید می کند این اقدام حقیرانه ، غیر انسانی و غیر اخلاقی که این شبه نظامی مزدور ائتلاف متجاوز به یمن مرتکب شد و در آن به یک دختر یمنی تجاوز کرد اقدامی تروریستی است و سازمان ملل و کمیته ها و دستگاه های ذیربط مختلف بین المللی مسئول آن هستند. وزارت حقوق بشر یمن همچنین جامعه بین المللی و در راس آن شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل را مسئول جنایات تروریستی به خصوص اقدامات غیر اخلاقی که در حق زنان و دختران یمنی رخ می دهد می داند. جامعه بین المللی مسئول همه جنایاتی است که ائتلاف متجاوز به یمن و عناصر و مزدوران وابسته به آن در حق مردم یمن ، مقدرات و دارایی های آنان مرتکب می شود.

وزارت حقوق بشر یمن همچنین ائتلاف متجاوز به یمن و در راس آن عربستان و امارات را مسئول حقوقی ، قانونی و کیفری همه جنایات صورت گرفته از سوی مزدوران و عناصرشان با خصوص جنایت زشت اخیر در تجاوز یک شبه نظامی سودانی به دختر یمنی در منطقه الخوخه در استان الحدیده می داند.

وزارت حقوق بشر یمن در این بیانیه از جامعه بین المللی به خصوص سازمان ملل متحد و کمیته ها و دستگاه های ذیربط آن درخواست کرد احساس مسئولیت کنند و از خواب بیدار شوند و به سکوت ننگین و مردود شان در سه سال گذشته در قبال تجاوز وحشیانه و ظالمانه ائتلاف متجاوز به یمن و مردم این کشور پایان دهند زیرا جرم و جنایاتی که این ائتلاف شوم در حق یمن و مردم مظلوم این کشور مرتکب می شوند در تضاد و تناقض با منشور سازمان ملل و قطعنامه 1325 شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ضرورت حفظ و تامین امنیت و سلامت زنان و موافقتنامه چهارم ژنو است. همه این قوانین و تصمیمات بین المللی تاکید دارند بر این که حمایت از زنان به خصوص در مقابل هرگونه تعرض به شرافت و ابروی آنان به خصوص در مقابل تجاوز جنسی و هتک حرمت آنان واجب است. بدون تردید سازمان ملل متحد و دستگاه های ذیربط آن مسئول ادامه این جنایات ، پیامدها و آثار مستقیم و غیر مستقیم آن بر شهروندان غیر نظامی در یمن خواهند بود زیرا سازمان ملل مسئول توقف اقدامات نظامی و پایان محاصره ظالمانه و دیگر اقدامات غیر اخلاقی و غیر انسانی ائتلاف متجاوز به یمن و مزدوران آن علیه مردم این کشور است.

وزارت حقوق بشر یمن از جامعه بین المللی ، همه کشورها ، کمیته های و نهادهای وابسته به سازمان ملل ، دستگاه های مختلف این سازمان درخواست کرد شورای امنیت را برای تشکیل نشست فوری و فوق العاده با هدف اتخاذ تصمیمات فوری با هدف توقف عملیات نظامی ائتلاف متجاوز به بمن و توقف فوری تجاوز و پایان محاصره کامل هوایی ، زمینی و دریایی یمن  تحت فشار قرار دهند و سران کشورهای عضو این ائتلاف و مزدوران وابسته به آنان را برای محاکمه و مجازات تحویل دادگاه بین المللی قرار دهند.

وزارت حقوق بشر در این بیانیه همچنین از همه سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشر درخواست کرد شورای امنیت و شورای حقوق بشر را برای تشکیل یک کمیته تحقیق بین المللی مستقل و بی طرف برای بررسی حقایق و تحقیق درباره همه جرم و جنایاتی که ائتلاف متجاوز به یمن تحت فرماندهی عربستان و امارات در حق مردم این کشور مرتکب شده اند از جمله تجاوز جنسی به یک دختر یمنی را تحت فشار قرار دهند.

پربیننده ترین خبرها