هادی العامری: انتخابات عراق باید به دور از مداخله خارجی انجام شود

هادی العامری: انتخابات عراق باید به دور از مداخله خارجی انجام شود
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 22:04

رئیس ائتلاف «الفتح» عراق با تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات شفاف و سالم در این کشور، تصریح کرد که باید سلاح در اختیار حکومت قرار گیرد.

العالم _ عراق

 «هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر و رئیس ائتلاف «الفتح» عراق تأکید کرد که این ائتلاف فقط به «میادین جهاد» اکتفا نمی‌کند و همان گونه که وارد عملیات آزادسازی عراق از چنگ تروریسم شد، وارد گود سیاست نیز خواهد شد.

العامری در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» تصریح کرد که امیدوار است ائتلاف الفتح یک طرح سیاسی کاملی باشد که همه مشکلات را برطرف کند.

وی با تأکید بر اینکه باید سلاح لزوما در اختیار حکومت قرار داشته باشد، ابراز امیدواری کرد که همبستگی ملی در عراق بار دیگر شکل گیرد.

دبیر کل سازمان بدر عراق با بیان اینکه خواستار برقراری روابط با همه کشورها به ویژه همسایگان است، مسئله عدم مداخله در امور داخلی را پیش شرط این مسئله اعلام کرد.

العامری با بیان اینکه «دفاع از عراق منتی از جانب ما نیست، بلکه یک مسئولیت مهم و وظیفه ماست»، خاطر نشان کرد: «اگر عراق در معرض خطر قرار گیرد، در هر پست سیاسی که باشم، سلاح به دست خواهم گرفت و از آن دفاع خواهم کرد».

این مسئول عراقی اظهار داشت که در برابر گروه تروریستی داعش پیروزی چشمگیری حاصل کردند، ولی در عین حال پیش بینی کرد که شاید داعش به جنگ چریکی روی بیاورد، ولی «ما آماده ایم و عملیات پاکسازی ادامه دارد».

وی با تأکید بر اینکه هماهنگی میان نهادهای امنیتی عراق یک مسئله داخلی است که هیچ کس حق ندارد در آن مداخله کند، وجود عوامل تأثیرگذار خارجی در انتخابات عراق را بعید دانست و اعلام کرد که اجازه رخ دادن چنین اتفاقی را نخواهند داد.

رئیس ائتلاف الفتح با بیان اینکه باید انتخابات عراق، آزاد، شفاف و بدون مداخله خارجی برگزار شود، اعلام کرد که عراق دارای اقشار متعددی است و زمانی به ثبات میرسد که همه این اقشار در دولت کابینه نماینده داشته باشند.

فارس

پربیننده ترین خبرها