هزاران آمریکایی علیه بودجه آموزشی تظاهرات کردند

هزاران آمریکایی علیه بودجه آموزشی تظاهرات کردند
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 22:14

دهها هزار نفر از معلمان و فعالان حوزه آموزشی آمریکا برای افزایش حقوق ها و بودجه مدارس دولتی در دو ایالت کنتاکی و اوکلاهما تظاهرات کردند.

العالم- آمریکا

 همزمان با این تظاهرات مدارس هر دو ایالت در روز دوشنبه تعطیل بود. برخی از این مدارس به دلیل تعطیلات بهاره و برخی دلیل به دلیل نداشتن بودجه کافی تعطیل بود.
ارزیابی ها حاکی است که حدود سی هزار نفر در اوکلاهما و هزاران نفر دیگر در «فرانکفورت» مرکز ایالت کنتاکی به خیابان ها آمدند.
معلمان کنتاکی علیه طرح کاهش مستمری ها تظاهرات کردند و همچنین خواستار افزایش بودجه مدارس دولتی شدند.
در ایالت اوکلاهما نیز هر چند اخیرا دستمزد معلمان حدود 6 هزار و یکصد دلار در سال افزایش یافت، اما این میزان نتوانست معلمان را راضی کند.
برخی از معلمان گفتند که حقوق آنها کفاف زندگی شان را نمی دهد و مجبور هستند که شغل دوم پیدا کرده و به کار در رستوران ها یا چمن زنی مشغول شوند.
اوکلاهما یکی از دوازده ایالتی است که بعد از رکود اقتصادی سال 2008 بودجه آموزشی را کاهش داد، اما پس از بهبود شرایط اقتصادی هنوز نتوانسته است حقوق معلمان و بودجه مدارس دولتی را افزایش دهد.
«لیلی گارسیا» رئیس اتحادیه ملی آموزش (NEA) که معلمان مدارس دولتی و کارکنان کالج ها و دانشگاه ها را نمایندگی می کند، اظهار داشت، معلمان به قانونگذاران ایالتی اعتمادی ندارند. 
وی افزود، معلمان و کارکنان به این نتیجه رسیده اند که تا فشار عمومی وجود نداشته باشد، قانونگذاران ایالتی بودجه مدارس را به درستی تامین نمی کنند.
گارسیا به شبکه سی.ان.ان گفت: حقوق معلمان سختکوش افزایش نیافته است. اگر امروز به پا نخیزیم، بسیار دیر خواهد شد.
در ماه مارس نیز هزاران نفر از معلمان مدارس دولتی در ایالت ویرجینیا غربی تظاهرات کردند. به دنبال این تظاهرات، حقوق معلمان برای اولین بار در چهار سال اخیر افزایش یافت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها