جزئیاتی دردناک از زندان های گروه تروریستی "جیش الاسلام" در غوطه شرقی

جزئیاتی دردناک از زندان های گروه تروریستی
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 22:20

نام زندان « التوبه » متعلق به گروه تروریستی « جیش الاسلام » از یاد و ذهن هزاران شهروند سوری که چندین سال بی صبرانه منتظر آزادی خویشاوندان ربوده شده و بازداشت شده خود در این زندان بود پاک نشد.

العالم _ سوریه

گروه تروریستی جیش الاسلام در طول چندین سال جنگ در سوریه هزاران نفر از شهروندان نظامی و غیر نظامی را به زندان التوبه در شهر دوما بزرگ ترین شهر غوطه شرقی در سوریه منتقل کرد.

این گروه تروریستی هر از چند گاهی اسرا را در قفس های آهنین نصب شده روی خودروها قرار می داد و آنان را در شهر دوما می چرخاند سپس تصاویر و ویدئوهایی از آنان که اکثرشان از ساکنان شهرک عدرا در ریف دمشق بودند منتشر کردند. گروه تروریستی جیش الاسلام چند سال پیش به این شهرک یورش برد و صدها شهروند غیر نظامی ساکن آن از جمله زنان و کودکان را ربود.

آن چه معروف است این که زندان التوبه در واقع یک مرکز نیست بلکه چندین مکان متفرق و پراکنده در دوما است که عناصر افراطی جیش الاسلام از آن برای شکنجه ربوده شدگان و بازداشتی ها استفاده و آنان را به توبه به خاطر گناهان مرتکب شده مجبور می کردند.

براساس اطلاعات موجود ، بیش از سه هزار و پانصد نفر در مجموعه زندان التوبه قرار دارند و برخی می گویند به احتمال زیاد آمار اسرای سوری در زندان های جیش الاسلام در دوما بسیار بیشتر از اعداد و ارقام منتشر شده است.

بسیاری از ناظران بر این باورند آن چه که مذاکرات با گروه تروریستی جیش الاسلام را متمایز می سازد و آن ها را پیچیده تر می کند تعداد زیاد افرادی است که در زندان های تروریست ها در دوما قرار دارند.

همچنین شمار زیادی از ساکنان شهرک های غوطه و اسرایی از دیگر گروه های مسلح در زندان های دوما که گروه های مسلح احداث کرده اند وجود دارند و مشهور ترین این زندان ها التوبه ، الکهف ، الباطون و سفینه النساء هستند.

رسانه های وابسته به منابع نزدیک به گروه تروریستی جیش الاسلام اعلام کردند زندان التوبه مخصوص جرم و جنایات مدنی ( غیر نظامی ) بود و در آن دوره های تربیتی و اصلاح برگزار می شد و کسی که برای ملحق شدن به گروه تروریستی جیش الاسلام ابراز تمایل می کرد به زندان « الکهف » مخصوص بررسی اوضاع زندانیان منتقل می شد.

اما زندان الباطون در مزارع و بستان های دوما قرار داشت و زندان نظامی قلمداد می شد و به مجازات نظامی داخل گروه تروریستی جیش الاسلام یا اسرای نظامی از دیگر گروه های مسلح اختصاص داشت و اینگونه رایج بود که الباطون اتاقی در داخل زندان التوبه مخصوص اعدام است.

زنان نیز با توجه به اتهامات مختلفی که داشتند به زندان السفنه منتقل می شدند و با آنان نیز تعامل متفاوتی وجود داشت. این زنان پس از مدتی به زندان البوق منتقل می شوند و این زندان نیز مجموعه ای از اتاق ها و سلول های انفرادی است که تعداد آن به 50 سلول می رسد.

 

پربیننده ترین خبرها