لیگ قهرمانان آسیا؛

صعود استقلال از گروه مرگ/ الریان پولدار و پرستاره، تسلیم پسران آبی پوش ایران

صعود استقلال از گروه مرگ/ الریان پولدار و پرستاره، تسلیم پسران آبی پوش ایران
دوشنبه 13 فروردين 1397 - 22:23

دیدار دو تیم استقلال و الریان قطر با پیروزی آبی پوشان ایرانی به پایان رسید و صعود استقلال از گروه مرگ قطعی شد.

العالم _ ایران ورزشی

استقلال در پنجمین دیدارش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم الریان قطر رفت که  با نتیجه 2 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

تیم استقلال با پیروزی مقابل الریان 9 امتیازی شد و صعودش را از گروه D که موسوم به گروه مرگ بود در روز سیزده بدر قطعی کرد. استقلال اکنون برای قطعی شدن صدرنشینی اش باید در روز آخر مسابقات مقابل تیم الهلال عربستان قرار بگیرد. الریان یکی از تیم‌های ثروتمند و با امکانات تیم‌های غرب آسیاست و ستاره‌های گرانقیت خارجی را هم در اختیار داشت اما مقابل استعداد ناب جوانان ایرانی و تدابیر تاکتیکی شفر این تیم تسلیم شد.

داور: کیم دانگ ( کره جنوبی)

کمک داوران: بنگ جیوول،پارک سانگجون ( کره جنوبی)

کارت زرد: گونزالو ویرا، موسی جمعه( الریان) روزبه چشمی، امید ابراهیمی( استقلال)

کارت قرمز: -

گل: سرور جباروف (دقیقه 4) وریا غفوری(دقیقه 55- پنالتی)

ترکیب استقلال:

حسین حسینی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، آرمین سهرابیان، امید نورافکن، روزبه چشمی، امید براهیمی، سرور جباروف( از دقیقه 80 علی قربانی)، داریوش شجاعیان( از دقیقه 78 میلاد زکی‌پور)، ووریا غفوری و فرشید اسماعیلی(90+ جابر انصاری).

سرمربی: وینفرد شفر

ترکیب الریان:

عمر باری، محمد علاالدین( از دقیقه 66 سباستین سوریا)، احمد یاسر، موسی هارون جمعه، عبدالرزاق حمداله( از دقیقه 75 الهرازی)، تاباتا، محسن متولی، ویرا، محمد جوما العالمی، کوه می یانگ و احمد السید( از دقیقه 46 دانیال گومو)

سرمربی: میشائیل لادروپ

شرح بازی:

دقیقه  2 ضربه کاشته استقلال را امید ابراهیمی زد که توپ با اختلاف زیادی از بالای دروازه الریان به اوت رفت.

گل استقلال: دقیقه 4 فرشید اسماعیلی با یک حرکت تکنیکی وارد محوطه جریمه الریان شد و توپ را به سرور جباروف پاس داد که او هم با یک شوت گل اول استقلال را به ثمر رساند.

در دقیقه 6 فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه الریان سرنگون شد و اعتقاد داشت که داور باید برای استقلال پنالتی بگیرد اما داور چنین اعتقادی نداشت و تصاویر آهسته تلویزیونی نیز نشان داد که تصمیم داور درست بوده است.

دقیقه 10 داریوش شجاعیان در محوطه جریمه الریان به زمین افتاد و توپ به غفوری رسید که شوت وریا با اختلاف از بالای دروازه به اوت رفت.

استقلال بازی را هجومی آغاز کرده و به خوبی بر توپ و میدان مسلط است در دقیقه 15 هم یک فرصت گلزنی ایجاد شد که در نهایت مدافعان الریان توپ را از وریا غفوری گرفتند.

دقیقه 16 ارسال زمینی شجاعیان در محوطه جریمه به وریا غفوری رسید ولی او نتوانست به خوبی به توپ ضربه بزند در برگشت توپ تبدیل به ضد حمله برای الریان شد که شوت تاباتا از بالای دروازه استقلال به اوت رفت.

در دقیقه 20 شوت تاباتا کاپیتان 37 ساله الریان با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت. این اولین حمله خطرناک تیم قطری بود.

دقیقه 27 حسینی دروازه بان استقلال در یک حرکت ریسکی توپ را از مهاجم الریان گرفت.

دقیقه 34 استقلال در جناح چپ محوطه جریمه الریان صاحب یک ضربه کاشته شد که این ضربه را جباروف روی دروازه ارسال کرد و توپ به سهرابیان رسید و ضربه سر این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه الریان به اوت رفت.

دقیقه 36 اعتراض شفر به داور باعث شد که داور به او تذکر جدی بدهد و سرمربی استقلال هم به حالت دوستانه به شانه‌های داور ضربه زد که معنایش همکاری بیشتر با داور بود.

دقیقه 38 ضربه کاشته الریان را تاباتا زد که توپ با اختلاف زیادی از بالای دروازه به اوت رفت.

نیمه دوم:

استقلال نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و در ابتدای این نیمه صاحب یک کرنر شد که این کرنر حاصلی برای آبی پوشان ایرانی نداشت.

 گل دوم استقلال: دقیقه 55 شجاعیان از جناح چپ با یک حرکت تکنیکی وارد محوطه جریمه الریان شد و مدافع تیم قطری مجبور به خطای پنالتی روی این بازیکن شد و این ضربه را وریا غفوری تبدیل به گل دوم استقلال کرد.

دقیقه 61 شوت از راه دور حمداله به تیرک دروازه استقلال خورد و دروازه آبی پوشان به شدت تهدید شد.

دقیقه 68 تو پ در محوطه جریمه به شجاعیان رسید و شوت این بازیکن با اختلاف نسبتا کمی از کنار دروازه الریان به اوت رفت.

دقیقه 72 ضربه کاشته استقلال را امید نور افکن زد که توپ با اختلاف زیادی از بالای دروازه الریان به اوت رفت.

دقیقه 75 شوت تاباتا از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

در ادامه بازی استقلال سعی کرد بازی را اداره کند و از گل‌های خود دفاع کند.

دقیقه 90+2 بازیکنان عصبی الریان به دنبال جنگ اعصاب بودند و بازیکن کره‌ای تیم الریان باعث شروع درگیری بازیکنان دو تیم شد. خطای ابراهیمی روی بازیکن کره‌ای شروع کننده این درگیری بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها