حمله مجدد ترامپ به شرکت آمازون

حمله مجدد ترامپ به شرکت آمازون
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 08:06

رئیس جمهور آمریکا برای چندمین بار با حمله به فروشگاه بزرگ اینترنتی آمازون، این دفعه قرارداد آن با شرکت پست آمریکا برای ارسال بسته های پستی را فریبکارانه اعلام کرد.

العالم ـ آمریکا

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری آمريکا، گفته است قرارداد شرکت تجارت اينترنتی «آمازون» با اداره پست آمريکا برای ارسال بسته‌های پستی زیان‌ده بوده و به ماليات‌دهندگان آمريکايی ضرر می‌زند.

حمله ترامپ به آمازون در حالی است که تحقيقات اداره فدرال ناظر بر قراردادهای تجاری، معامله اداره پست با شرکت آمازون را سودآور اعلام کرده است.

ترامپ در پيام توئيتری نوشته است، «اداره پست آمريکا برای هر بسته‌ای که برای شرکت آمازون حمل می‌کند به طور متوسط ۱.۵ دلار ضرر می‌دهد. روی هم رفته ميلياردها دلار می‌شود».

به گفته وی، «اگر اداره پست نرخ انتقال بسته‌ها را افزايش دهد هزينه انتقال بسته‌های شرکت آمازون به ۲.۶ ميليارد دلار افزايش خواهد يافت. اين کلاهبرداری از اداره پست بايد متوقف شود. آمازون بايد نرخ واقعی و ماليات بپردازد».

ترامپ همچنین گفته که به خاطر آمازون فروشگاه های زیادی در اطراف آمریکا درحال تعطیلی هستند.

این سومین حمله او از روز پنجشنبه به آمازون است. او هفته پیش ادعا کرده بود که آمازون به دولت های ایالتی و محلی مالیات نمی دهد یا مالیات کمی می دهد.

این درحالی است که آمازون براساس قوانین در ۴۵ ایالت آمریکا از خریداران مالیات فروش جمع آوری می کند.

ترامپ همچنین گفته که روزنامه پرنفوذ واشنگتن پست به نفع آمازون لابی می کند چون مالک این روزنامه جف بیزوس، بنیانگذار آمازون، است. 

اما بعضی کارشناسان این حملات را دارای انگیزه سیاسی می دانند چون این روزنامه گزارش های زیادی در نقد عملکرد دولت ترامپ منتشر کرده است.

گفته می شود که ترامپ ممکن است برای مقابله با آمازون به قوانین ضدانحصاری متوسل شود در همین حال ارزش سهام آمازون در معاملات روز دوشنبه حدود ۵ درصد افت کرد.

ناظران می گویند که چنین حملات بی امانی از سوی یک رئیس جمهور به یک شرکت خصوصی بی سابقه است.

ترامپ قبلا گفته بود که شرکت پست باید بهای تحویل بسته ها برای آمازون را بالا ببرد.

وی گفته بود شرکت پست آمریکا درحالی سالانه میلیاردها دلار ضرر می دهد که با قیمت ارزان مشغول جابجایی بسته های آمازون بوده است.

گفته می شود با وجودی که اداره پست آمريکا در ۱۱ سال گذشته ضرر کرده ولی انتقال بسته‌ها يکی از منابع خوب درآمد اين اداره بوده و دليل ضرر دادن آن نيست.

اگر چه رونق خريدهای اينترنتی در سال‌های اخير درآمد اداره پست آمريکا از محل ارسال بسته‌ها را چند برابر افزايش داده ولی اين برای پرداخت هزينه‌های بازنشستگی و بيمه درمانی کارمندان کافی نبوده و در عين حال هر سال از درآمد حاصل از ارسال نامه و يا برگه‌های تبليغاتی کاسته می‌شود. اين در حالی است که ارسال نامه و برگه‌های تبليغاتی تقريبا دو سوم درآمد اين اداره را تامين می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها