لاوروف: امیدوارم ترامپ به وعده خود برای خروج از سوریه عمل کند

لاوروف: امیدوارم ترامپ به وعده خود برای خروج از سوریه عمل کند
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 10:57

وزیر امور خارجه روسیه گفت، هرچند اقدامات آمریکا در سوریه، مغایر با هدف اعلام شده برای مبارزه با تروریسم بوده، در هر صورت امیدواریم رئیس جمهوری آمریکا به وعده خود برای خارج شدن از سوریه عمل کند.

العالم - روسیه

 "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که سخنان "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در مورد قصد خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه نشان دهنده تعهد وی به وعده خروج از سوریه بعد از پیروزی بر گروه تروریستی داعش است و در مسکو امیدوارند که این وعده عملی شود.

لاوروف گفت: «البته ما نگران آن هستیم که برغم ابراز اطمینان‌های مرتب در این خصوص که تنها هدف آمریکا در سوریه، مبارزه با تروریسم است، ولی طی ماه‌های اخیر ما شاهد آن بودیم که آمریکایی‌ها بطور جدی ادامه حضور خویش در مناطق شرق رود فرات را توجیه کرده‌اند.»

به گفته وی، اظهارات اخیر دونالد ترامپ به معنای آن است که او قصد دارد به وعده قبلی خویش در مورد خارج شدن آمریکا از سوریه بعد از پیروزی بر داعش، عمل کند.    

وزیر خارجه روسیه یادآور شد: «در اینجا مهم است بار دیگر به این واقعیت اشاره کنیم که آمریکا نظامیان، نیروهای ویژه و نیروی هوایی خود را در شرایطی به سوریه اعزام کرده و ائتلاف بین المللی در این زمینه تشکیل داده که این اقدامات کاملا در مغایرت با منشور سازمان ملل متحد مبنی بر احترام به استقلال و تمامیت ارضی همه کشورهای عضو این سازمان صورت گرفته است.»

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ روز پنجشبه در سخنانی در شهر ریچفیلد (ایالت اوهایو) اعلام کرد که آمریکا ممکن است «به‌زودی» از سوریه خارج شود. به گفته وی، اکنون که گروه داعش بطور کامل مناطق تحت کنترل خود در سوریه را از دست داده، زمان آن رسیده تا «افراد دیگری» نگران اوضاع در این کشور باشند.

پربیننده ترین خبرها