حملات راکتی ارتش پاکستان به شرق افغانستان

حملات راکتی ارتش پاکستان به شرق افغانستان
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 14:31

مقامات محلی افغانستان اعلام کردند که در نتیجه تشدید حملات راکتی از خاک پاکستان به شرق افغانستان دستکم یک غیرنظامی کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

العالم ـ آسیا

همزمان با سفر هیئت مقامات پاکستانی به کابل حملات راکتی ارتش پاکستان به این کشور بار دیگر تشدید شده است.

روز گذشته هیئت مقامات نظامی و سیاسی پاکستان با هدف بهبود روابط دو کشور وارد کابل شدند، اما با ورود آنها حملات راکتی ارتش پاکستان به ولایت کنر در شرق افغانستان افزایش یافت.

«غنی مصمم» سخنگوی والی کنر به «تلویزیون‌یک» گفت: شهرستان‌های «دانگام»، «سرکانو» و «مروریی» در این ولایت هدف حملات راکتی ارتش پاکستان قرار گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد در شهرستان دانگام پنج غیر نظامی افغان بر اثر حملات راکتی ارتش پاکستان زخمی شدند.

بر اساس این گزارش  360 فروند راکت در مناطق مختلف به چندین شهرستان در خاک افغانستان اصابت کرده که در نتیجه این حملات نزدیک به هزار خانواده از دانگام در کنر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

هفته گذشته نیز وزارت خارجه افغانستان کاردار سفارت پاکستان در کابل را در اعتراض به حملات راکتی این کشور به خاک افغانستان احضار کرده بود.

 حملات راکتی از خاک پاکستان به ولایت‌های شرقی افغانستان از هفت سال گذشته تاکنون ادامه دارد و تمام تلاش‌های دیپلماتیک مقامات افغانستان نتیجه‌ای نداشته است.

برخی از کارشناسان افغان نیز بر این باورند که ارتش پاکستان با حملات راکتی به ولایت‌های شرقی افغانستان قصد کوچ مردم این مناطق را دارد تا زمینه استقرار داعش فراهم شود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها