استقبال کمیته یهودیان آمریکا از حمایت بن‌سلمان از اسراییل

استقبال کمیته یهودیان آمریکا از حمایت بن‌سلمان از اسراییل
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 14:51

کمیته یهودیان آمریکا از اظهارات اخیر ولیعهد عربستان در مصاحبه با نشریه آتلانتیک مبنی بر حمایت وی از وجود کشور صهیونیستی استقبال کرد.

العالم ـ عربستان سعودی

کمیته یهودیان آمریکا در یک پیام توییتری از اظهارات اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در مصاحبه با نشریه آتلانتیک که موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت، استقبال کرد.

بن‌سلمان در پاسخ به این سوال که آیا اعتقاد دارد یهودیان بتوانند کشوری برای خود داشته باشند، گفت: «معتقدم که فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حق داشتن سرزمین خود را دارند. اما باید یک توافق صلح داشته باشیم تا ضمن ارائه ثبات برای همه‌گان، روابط نیز عادی‌سازی شود.

در بیانیه این کمیته آمده است: «محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد که اسرائیلی‌ها حق داشتن دولت خود را دارند، هیچ رهبر سعودی از زمانیکه دولت یهودی 70 سال پیش دوباره تولد یافت به چنین مطلبی اعتراف نکرده بود».

به گزارش فارس، «محمد بن سلمان» همچنین با تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس علیه ایران، مدعی شد ایران بخشی از «مثلث شرارت» در منطقه است که قصد دارد بر آن حکمرانی کند.

بن‌سلمان در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک» در توضیح این مثلث شرارت، مدعی شد: «اولین ضلع این مثلث رژیم ایران است که می‌خواهد ایدئولوژی افراطی خود را رواج دهد...در مثلث شرارت،‌ آنها قصد دارند با توسل به قدرت، یک امپراطوری ایجاد کنند».

پربیننده ترین خبرها