عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین:

اظهارات ولی‌عهد عربستان، خدمتی مجانی به رژیم اشغالگر بود

اظهارات ولی‌عهد عربستان، خدمتی مجانی به رژیم اشغالگر بود
سه شنبه 14 فروردين 1397 - 16:21

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین ضمن مردود دانستن اظهارات اخیر ولی‌عهد عربستان در مصاحبه با آتلانتیک، گفت: سخنان وی خدمتی مجانی به رژیم اشغالگر بود.

طلال ابوظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کرد که اظهارات محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان، حامل خطرهای بزرگی علیه آرمان فلسطین است. 

بر اساس گزارش شبکه‌ «المیادین»، وی تأکید کرد : این اظهارات را مردود و آن را خدمتی مجانی به رژیم اشغالگر می‌دانیم، ما خواستار توقف کلیه اشکال عادی‌سازی روابط با این رژیم هستیم.

ابوظریفه ادامه داد: اسرائیل تمام قوای منطقه و هر کسی که از آرمان فلسطین حمایت می‌کند، هدف قرار می‌دهد. 

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک تصریح کرد که فلسطینی‌ها می‌خواهند اینگونه اظهارات که تعرض به مسأله فلسطین به شمار می‌رود، متوقف شود.

جنبش صابرین فلسطین هم اعلام کرد : اظهارات بن‌سلمان اعترافی واضح از سوی او بود با این مضمون که سرزمین فلسطین برای اشغالگران است. 

ولی‌عهد سعودی در بخشی از مصاحبه خود با آتلانتیک گفت: «معتقدم که فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حق داشتن سرزمین خود را دارند. اما باید یک توافق صلح داشته باشیم تا ضمن ارائه ثبات برای همه‌گان، روابط نیز عادی‌سازی شود. ما البته نگرانی‌های دینی درباره سرنوشت مسجدالاقصی در قدس و درباره حقوق مردم فلسطین داریم. این معضلات ماست. ما هیچ مشکل دیگری با هیچ کسی (اسرائیلی‌ها) نداریم».

وی با تاکید بر اینکه عربستان هیچ مشکلی با یهودیان ندارد، ادامه داد: «ما منافع مشترک زیادی با اسرائیل داریم و اگر توافق صلح حاصل شود منافع بسیار بیشتری بین اسرائیل و کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) و کشورهایی مانند مصر و اردن به‌وجود خواهد آمد».

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها