ترکیه: آمریکا در منبج دو پایگاه نظامی می‌سازد

ترکیه: آمریکا در منبج دو پایگاه نظامی می‌سازد
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 00:57

آمریکا به منظور احداث دو پایگاه نظامی در منطقه منبج، نیروهای کمکی به این شهر راهبردی سوریه اعزام کرده است.

العالم - سوریه

خبرگزاری دولتی ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد آمریکا ساخت دو پایگاه در منطقه منبج را آغاز کرده و نیروهای کمکی به این شهر راهبردی سوریه اعزام کرده است. ترکیه تهدید کرده است که به منظور اخراج شبه نظامیان کرد به این شهر حمله خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پایگاه های مذکور در نزدیکی روستای دبات واقع در شمال منبج احداث خواهند شد. این دو پایگاه در جنوب و جنوب شرق این روستا ساخته می شوند.

خبر گزاری آناتولی همچنین اضافه کرده است که آمریکا 300 نیروی کمکی به منطقه منبج اعزام کرده است. نظامیان آمریکایی در حال حاضر به همراه شبه نظامیان یگان های مدافع خلق در این منطقه حضور دارند.

منبح در سال 2016 توسط نیروهای سوریه دموکراتیک از داعش باز پس گرفته شد. نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت ائتلاف موسوم به ائتلاف مقابله با گروه تروریستی داعش به فرماندهی آمریکا هستند.

این احتمال وجود دارد که منبج که در استان حلب  و حدود 100 کیلومتری مرز ترکیه قرار داد، کانون بعدی درگیریها در سوریه باشد. رییس جمهور ترکیه بارها تهدید کرده است که  ترکیه به این شهر حمله خواهد کرد تا  اعضای یگان های مدافع خلق را از آنجا بیرون براند.  ترکیه این گروه را تروریست و وابسته به حزب کارگران کردستان می داند.

خبرگزاری آناتولی در ژوییه 2017 با چاپ گزارشی از وجود تأسیسات نظامی آمریکا در سوریه و تعداد نظامیان حاضر در این تأسیسات خبر داده بود. پنتاگون به شدت از انتشار این گزارش انتقاد کرده بود.

همین خبرگزاری روز جمعه گذشته با انتشار گزارشی از حضور حدود 100 نیروی ویژه فرانسوی در پنج پایگاه نظامی در مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه خبر داد.

سخنگوی ستاد مشترک نیروهای مسلح فرانسه حاضر نشد به پرسش های خبرگزاری فرانسه در این مورد پاسخ بدهد.

پربیننده ترین خبرها