گفتگوی تلفنی ظریف با اسماعیل هنیه

گفتگوی تلفنی ظریف با اسماعیل هنیه
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 02:42

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس تلفنی گفتگو کردند.

العالم - ایران

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در گفتگویی تلفنی با رئیس دفتر سیاسی حماس با اعلام حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت مردم فلسطین، از برنامه ریزی ایران برای پیگیری جنایات رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی، جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری اسلامی خبر داد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سه شنبه شب در گفتگویی تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، ضمن ابراز همبستگی با مردم فلسطین، بویژه غزه به مناسبت شهادت تعدادی از مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین تاکید کرد.

ظریف با اشاره به لزوم اقدامات جامع جهان اسلام و سازمان ملل متحد در حمایت از خواسته های مشروع مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، از برنامه ریزی جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری این موضوع در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری های اسلامی خبر داد.

اسماعیل هنیه نیز ضمن قدردانی از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین، گزارشی از حادثه روز جمعه را که طی آن بیست نفر از مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و صدها نفر نیز زخمی شدند ارائه کرد.

یادآور می شود، روز جمعه گذشته هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن شهرهای مختلف نوار غزه و کرانه باختری در راستای تأکید بر حق بازگشت آوارگان، راهپیمایی بزرگی برگزار کردند که در آن ٢٠ تن به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

در پی این حادثه وزیر خارجه ایران با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر، ضمن واکنش شدید به کشتار فلسطینیان در نوار غزه چنین اقدامی را شرم‌آور توصیف کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها