تخلیه تروریست‌های جیش الاسلام از غوطه به کندی پیش می‌رود

تخلیه تروریست‌های جیش الاسلام از غوطه به کندی پیش می‌رود
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 05:51

تخلیه تروریستها و غیر نظامیان توسط ده ها دستگاه اتوبوس از آخرین مقر تروریستها در نزدیکی دمشق با سرعت بسیار کمی پیش می رود.

العالم - سوریه

پیشنهاد خروج تروریستها و خانواده هایشان از غوطه شرقی توسط مسکو با هدف تسلط دولت سوریه بر این منطقه مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از گذرگاه وافدین (غوطه شرقی)، تخلیه این افراد که قرار است طی چند روز انجام گیرد، روز یک شنبه به کندی پیش رفت. گروه تروریستی جیش الاسلام، آخرین گروه تروریستی حاضر در غوطه،  خروج نیروهایش از غوطه شرقی را تأیید نکرده است. شهر دوما در اختیار این گروه قرار دارد. جیش الاسلام که از اختلافات داخلی نیز رنج می برد هنوز به آنچه مسکو درباره یک توافق اولیه اعلام کرده، واکنش نشان نداده است.

روسیه پیشتر تخلیه دو گروه تروریستی دیگر از غوطه را سازمان دهی کرده است. این تروریستها مجبور شدند از غوطه خارج و به مناطقی در شمال غرب سوریه که تحت کنترل تروریستها هستند، بروند.

در مجموع بیش از 46 هزار نفر که یک چهارم آنها افراد مسلح بودند، طی روزهای اخیر از منطقه غوطه شرقی خارج شده اند. 95 درصد غوطه شرقی در دست نیروهای دولتی سوریه قرار دارد.

ارتش سوریه طی پنج هفته عملیات و گلوله باران مواضع تروریستها، شکست سنگینی را بر آنها تحمیل کرد.

هرچند گروه تروریستی جیش الاسلام سکوت اختیار کرده است، اما خروج اعضای مسلح این گروه و خانواده های آنها از دوما از روز دوشنبه شروع شده است.

حوالی ظهر روز سه شنبه دستکم شش اتوبوس برای انتقال تروریستها و خانواه هایشان به منطقه اعزام شدند.

اختلاف های داخلی

رامی عبدالرحمان، رییس سازمان موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه، گفته است که عملیات تخلیه به دلیل بروز اختلاف های داخلی در میان اعضای جیش الاسلام به کندی پیش می رود.

به گفته او جناح تندروی این گروه مخالف خروج از دوما است.

عصام البویدانی (Essam Al-Bouidani)، سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام در پیامی در یوتیوب گفته است: ما در شهر باقی می مانیم.آنهایی که می خواهند خارج شوند، خارج شوند.

بیش از 1100 نفر شامل تروریستها و خانواده هایشان دوشنبه شب بعد از ساعتها انتظار غوطه را مقصد جرابلوس ترک کردند.

دولت سوریه با تسلط به دوما، پیروزی خود در غوطه شرقی را تکمیل خواهد کرد.

تروریستها که از سال 2012 کنترل این منطقه را در دست داشتند، اقدام به شلیک راکت و خمپاره از این منطقه به سمت دمشق می کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها