سفر وزیر دفاع چین به مسکو ارسال پیامی به آمریکا است

سفر وزیر دفاع چین به مسکو ارسال پیامی به آمریکا است
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 07:35

وزیر دفاع جدید چین گفت که سفر به روسیه، ارسال پیامی به آمریکا در زمینه توسعه روابط دوجانبه و عزم قاطع نیروهای مسلح چین و روسیه در تحکیم همکاری‌های راهبردی است.

العالم- آسیا 

 وزیر دفاع جدید چین روز سه‌شنبه در اظهارنظری گفت که سفر او به روسیه، ارسال پیامی به آمریکا درباره روابط فزاینده و نزدیک بین مسکو و پکن است.

 به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ژنرال «وی فنگ» گفت که بدین خاطر روسیه را به عنوان نخستین سفر خارجی از زمان انتصاب به این سمت در ماه گذشته و به عنوان چهره بین‌المللی ارتش چین برگزیده تا سطح بالایی از توسعه روابط دوجانبه و عزم قاطع نیروهای مسلح 2 کشور برای تحکیم همکاری‌های راهبردی را نشان دهد.

ژنرال وی فنگ در آغاز رایزنی‌های خود با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه افزود که در نشست امنیتی به میزبانی روسیه شرکت می‌کند تا آمریکا متوجه روابط نزدیک بین نیروهای مسلح چین و روسیه شود.

ژنرال وی فنگ، پیشتر یکی از فرماندهان سابق یگان موشکی چین بود و اواخر اسفند گذشته به این سمت  برگزیده شد.

به نوشته این منبع خبری، روسیه و چین به عنوان بخشی از روابط مستحکم بین خود تاکنون چندین رزمایش مشترک نظامی را برگزار کرده‌اند.

این درحالی است که رسانه‌های روسی نیز روز سه شنبه از ارسال نخستین مجموعه از سامانه دفاع موشکی پیشرفته «اس-400» ساخت روسیه به چین خبر دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها