چین تعرفه های جدید آمریکا را محکوم کرد

چین تعرفه های جدید آمریکا را محکوم کرد
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 07:56

وزارت بازرگانی چین با محکوم کردن تعرفه های جدید آمریکا بر یکهزار و 300 محصول وارداتی از این کشور، اعلام کرد که به زودی اقدام متقابل انجام خواهد داد.

العالم- آسیا

به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال انتشار فهرست جدید از محصولات مشمول تعرفه وارداتی از چین توسط دولت ترامپ، وزارت بازرگانی چین این اقدام را محکوم کرد.
وزارت بازرگانی چین همچنین اعلام کرد: به زودی اقداماتی با شدت و گستره مشابه علیه محصولات آمریکایی انجام خواهیم داد.
دفتر نمایندگی تجاری آمریکا موسوم به (USTR) امروز فهرست جدید خود را برای اعمال تعرفه 25 درصدی بر روی 1300 کالای وارداتی دیگر از چین به ارزش 50 میلیارد دلار منتشر کرد.
انتشار این فهرست پس از آن صورت گرفت که چین بر تعدادی از محصولات وارداتی از آمریکا نظیر میوه، حبوبات و گوشت خوک که ارزشی بالغ بر 3 میلیارد دلار دارد، تعرفه اعمال کرد.
اعمال تعرفه های متقابل میان دو کشور زمانی آغاز شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب به 25 و 10 درصد افزایش داد.
پس از آنکه این اقدام با مخالفت اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر نظیر کره جنوبی و چین روبه رو شد، کاخ سفید اعلام کرد که اعمال این تعرفه ها در قبال کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک، کره جنوبی، استرالیا، آرژانتین و برزیل به صورت موقت متوقف می شود.
اما با وجود اعتراض شدید چین به این تعرفه ها، واشنگتن تهدید به اعمال تعرفه های جدیدتر به صورت ویژه علیه این کشور کرد که اقدام متقابل پکن را در پی داشت.
چین اعلام کرده است که بر روی 120 مورد از محصولات وارد شده از ایالات متحده از جمله میوه و محصولات مرتبط با آن 15 درصد تعرفه اعمال می کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها