رقه میزبان اولین مسابقات فوتبال پس از آزادسازی

رقه میزبان اولین مسابقات فوتبال پس از آزادسازی
چهارشنبه 15 فروردين 1397 - 22:18

اولین مسابقات رسمی فوتبال روزهای شنبه و یکشنبه گذشته در رقه برگزار شد.

العالم - سوریه 

شهر رقه در سوریه طی روزهای شنبه و یکشنبه میزبان اولین مسابقات رسمی فوتبال، پس از سالها درگیری خونین و در نهایت بازپس‌گیری از داعش در اکتبر 2017 میلادی بود.

ورزشگاه این شهر که به «ورزشگاه سیاه» نیز مشهور است، پیش از این در دوران اشغال داعش، محل اعدام‌های هولناک بود و ساختمان آن نیز به زندان تبدیل شده بود.

در اولین روز این رقابتها دو تیم فوتبال منبیج با پیراهن‌هایی به رنگ قرمز و سفید با تیم طبقا با پیراهن‌های زرد و آبی مقابل یکدیگر حاضر شدند. تیم‌هایی از دیرالزور و شهر میزبان یعنی رقه نیز در این رقابتها حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، خط کشی‌های زمین به تازگی و برای برگزاری این مسابقات انجام شده بود و حدود صد نفر تن از دوستان و طرفداران این تیم‌ها برای تماشای مسابقه به ورزشگاه آمده بودند.

شهر رقه که زمانی محل سکونت بیش از 200 هزار نفر بود، پس از آنکه به اشغال تروریست‌ها داعش درآمد، برای مدت چهار سال به پایتخت «دولت اسلامی عراق و شام» در سوریه تبدیل شد.

در جریان اشغال و سپس نبرد برای آزادسازی، تمام ساختمانهای شهر نابود شدند و به این ترتیب رقه به شهر ارواح شبیه‌تر شد.

داعش حتی در در سال 2016 میلادی 4 تن از بازیکنان فوتبال رقه را اعدام کرد. از نظر این گروه تروریستی، بازی کردن فوتبال یک کار حرام محسوب می‌شد و به این ترتیب سرِ این چهار بازیکن به نام‌های اسامه ابوکویت، احسان الشویخ، نهاد الحسین و احمد را در ملاء عام از بدنشان جدا کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها