4.7 میلیارد دلار سلاح آمریکایی برای متحدان اروپایی

4.7 میلیارد دلار سلاح آمریکایی برای متحدان اروپایی
پنج‌شنبه 16 فروردين 1397 - 04:42

دولت آمریکا روز چهارشنبه با فروش تسلیحات به مبلغ مجموعا چهار میلیارد و 700 میلیون دلار به همپیمانان اروپایی از جمله فروش جنگنده اف 16 به اسلواکی موافقت کرد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دولت آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد این فروش سلاح به کشورهای اسلواکی، اسپانیا و انگلیس (سه کشور عضو ناتو) به کنگره اطلاع داده شده است.

اسلواکی با خرید 14 فروند جنگنده اف 16 ، آنها را جایگزین ناوگان میگ 29 خود که ساخت روسیه است می کند. مبلغ این قرارداد که قطعات یدکی و نیز موشک های هوا به هوا را شامل می شود به دو میلیارد و 910 میلیون دلار می رسد.

وزارت دفاع آمریکا که مسئولیت فروش سلاح در این کشور را بر عهده دارد ، در بیانیه ای اعلام کرد: جنگنده های کنونی اسلواکی با دیگر نیروهای آمریکایی و متحدان منطقه ای هماهنگ نیست.

همچنین مادرید هفده فروند بالگرد ترابری CH-47F چینوک از بوئینگ می خرد. این قرارداد نیز به همراه سایر تجهیزات به یک میلیارد و 300 میلیون دلار می رسد. لندن نیز 500 میلیون دلار برای برنامه هواپیماهای بدون سرنشین خود هزینه می کند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعضای سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ، ناتو ،را تحت فشار قرار داده است تا هزینه های دفاعی خود را افزایش دهند. ترامپ عقیده دارد مشارکت آمریکا در امنیت جمعی ناتو بسیار سنگین است و این هزینه باید بهتر تقسیم شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها