خبرنگار العالم در باکو گزارش داد؛

جزئیات نشست باکو با شرکت وزرای خارجه سازمان عدم تعهد

جزئیات نشست باکو با شرکت وزرای خارجه سازمان عدم تعهد
پنج‌شنبه 16 فروردين 1397 - 10:33

نشست باکو با شرکت وزرای خارجه سازمان عدم تعهد لحظاتی قبل آغاز شد.

العالم - نشست باکو با شرکت وزرای خارجه سازمان عدم تعهد با سخنرانی نماینده رئیس جمهوری ونزوئلا و الهام علی اف  رئیس‌جمهور  جمهوری آذربایجان شروع شد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در این نشست حاضر است و سخنرانی خواهد کرد.

محمد لاجوردی خبرنگار العالم در باکو گفت: نشست باکو با سخنرانی وزیر امور خارجه آذربایجان آغاز شد وی سیاست های خصمانه آمریکا در یمن و بسیاری از کشورها را محکوم کرد و از اعضای این اجلاس خواست برای مقابله با این سیاست ها از دولتش حمایت کنند.

وی افزود: سپس رئیس جمهوری آذربایجان سخنرانی خود را ایراد کرد و بر اهمیت جنبش عدم تعهد و نقش آن در برقراری صلح میان اعضای این جنبش و کشورهای جهان تاکید کرد.

سپس "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران سخنرانی خواهد کرد ، ظریف هنگام  ورود به باکو گفت در این اجلاس برمسائل مختلفی از جمله  تکثرگرایی که یکی از مسائل مورد تاکید کشورهای عدم تعهد است هم چنین مساله فلسطین و اقدامات رژیم صهیونیستی بر ضد راه پیمائی های مسالمت آمیز در غزه که به شهادت شماری فلسطینی منجر شد وی هم چنین بر خلع سلاح هسته ای متمرکز خواهیم شد.

دولت امریکا با صرف هزینه های گزاف برای نوسازی سلاح هسته ای و تاکید بر استفاده از این سلاح در صدد از بین بردن دستاوردهای این جنبش طی سالیان گذشته است.

پربیننده ترین خبرها