نگرانی رژیم صهیونیستی از خروج آمریکا از سوریه و قدرتمندتر شدن ایران

نگرانی رژیم صهیونیستی از خروج آمریکا از سوریه و قدرتمندتر شدن ایران
پنج‌شنبه 16 فروردين 1397 - 11:53

رسانه آمریکایی در گزارشی درباره تماس تلفنی اخیر دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو، از بروز تنش بین آنها بر سر خروج نظامیان واشنگتن از سوریه خبر داد.

العالم-فلسطین اشغالی

در حالی که اظهارنظرهای مقام‌های واشنگتن درباره موضوع خروج نظامیان آمریکایی از سوریه ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی از نگرانی و مخالفت رژیم صهیونیستی درباره این موضوع خبر داد.

روز چهارشنبه کاخ سفید بیانیه‌ای درباره رایزنی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرد. بنابراین بیانیه، دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو درباره منطقه‌ و ایران صحبت و «توافق کردند که به همکاری نزدیک برای مبارزه با نفوذ شرورانه ایران و فعالیت‌های ثبات‌زدای این کشور ادامه دهند» .

اکنون خبرگزاری آسوشیتدپرس جزئیات بیشتری درباره مکالمه تلفنی ترامپ و نتانیاهو منتشر کرده و از فضای تنش‌آلود بین آنها خبر داد. دو مقام دولت آمریکا به این رسانه گفتند که به دلیل نگرانی‌های رژیم صهیونیستی درباره خروج نظامیان آمریکا از سوریه در آینده نزدیک، گفت‌و‌گوی تلفنی اخیر ترامپ و نتانیاهو به تنش کشیده شد.

به گفته این منابع آمریکایی، رژیم صهیونیستی نگران است که با خروج آمریکا از سوریه، دشمنان این رژیم و به طور خاص ایران، در سوریه جای پا بگیرند و حضورشان گسترش یابد.

بنا بر اعلام این مقام‌های آمریکایی، ترامپ در مخالفت با نظرات نهادهای مهم امنیتی آمریکا و همچنین متحدان واشنگتن، خواهان بیرون کشیدن نظامیان آمریکایی از سوریه ظرف شش ماه است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ تاکنون هیچ دستور رسمی برای خروج 2000 نظامی آمریکایی که در حال حاضر در سوریه هستند، صادر نکرده و علنا هم جدول زمانی برای این منظور اعلام نکرده است.

به گفته مقام‌های آمریکایی، او خواهان خروج همه نظامیان این کشور از سوریه ظرف شش ماه است که در صورت تحقق این موضوع، خروج نظامیان آمریکایی کمی قبل از انتخابات میان دوره‌ای کنگره انجام خواهد شد.

علی رغم گمانه‌زنی‌های بسیار درباره خروج آمریکا از سوریه، روز گذشته یک مقام آمریکایی گفت که رئیس‌جمهور این کشور با تداوم حضور نظامیان آمریکایی در سوریه موافقت کرده است.

ترامپ در روزهای گذشته چندین بار تأکید کرده بود مایل است نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند. وی علی‌رغم این روز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت اگر عربستان سعودی می‌خواهد آمریکا در سوریه بماند، باید هزینه مالی این کار را بپردازد.

فارس

پربیننده ترین خبرها