بیانیه بوئینگ در مورد جنگ تجاری میان آمریکا و چین/صنعت هوانوردی اولویت اقتصادی ۲ کشور

بیانیه بوئینگ در مورد جنگ تجاری میان آمریکا و چین/صنعت هوانوردی اولویت اقتصادی ۲ کشور
پنج‌شنبه 16 فروردين 1397 - 15:01

شرکت بوئینگ طی بیانیه ای اعلام کرد «مواضعی که دولتهای چین و آمریکا اتخاذ کرده اند می تواند به صنعت هوانوردی جهان خسارت بزند پس یک صنعت هوانوردی قوی و پویا برای اولویت های اقتصادی و امنیت ملی هر دو کشور اهمیت دارد.»

العالم-آمریکا

 شرکت بوئینگ در بیانیه ای در وب سایت خود در مورد اعمال تعرفه از سوی دولت های آمریکا و چین بر برخی از محصولات مورد معامله میان دو کشور از جمله هواپیما نوشت:

«بوئینگ اطمینان دارد که مذاکرات ادامه می یابد. درحالی که هر دو دولت مواضعی اتخاذ کرده اند که می تواند به صنعت هوانوردی جهان خسارت بزند. هیچ یک هنوز این اقدامات جدی را اعمال نکرده اند. ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد و تا دو دولت فعالانه به مذاکره بپردازند و بر دلگرمی اخیر رهبران آمریکا و چین مبنی بر اینکه مذاکرات سازنده در جریان است، متکی هستیم. یک صنعت هوانوردی قوی و پویا برای اولویت های اقتصادی و امنیت ملی هر دو کشور اهمیت دارد.»

 با تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تعرفه گمرکی 25 درصدی برای فولاد و 10 درصدی برای آلومینیوم طی ماه گذشته، دولت چین در چند روز پیش با هدف تلافی، تعرفه گمرکی 15 تا 25 درصدی برای واردات 128 قلم کالای آمریکایی اعمال کرد.

در تلافی این اقدام و در راستای شعله‌ورتر کردن جنگ تجاری میان دو کشور دولت آمریکا اعلام کرد قصد دارد تعرفه واردات1300  قلم کالای چینی به این کشور به ارزش سالانه بیش از 50  میلیارد دلار مشمول تعرفه گمرکی 25 درصدی کند.

پس از این، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد پکن نیز واردات 106 کالای آمریکایی را مشمول تعرفه گمرکی 25 درصدی خواهد کرد.

چین حجم مبادلات تجاری این تعداد کالا میان دو کشور را 50 میلیارد دلار برآورد کرده و 106 قلم کالای مورد نظر چینی‌ها شامل ذرت، برخی محصولات کشاورزی و برخی هواپیماها می‌شود.

در عین حال، در ابتدای اعلام اعمال تعرفه بر فولاد و آلومینیوم، کارشناسان از افزایش قیمت هواپیماهای بوئینگ خبر داده بودند و اکنون خبر اعمال تعرفه بر هواپیما از سوی چین نیز بر نگرانی فعالان این صنعت افزود.

فارس

پربیننده ترین خبرها