اجلاس جنبش عدم تعهد در باکو؛

وزیرخارجه ونزوئلا:جهان نگران تولید سلاح های هسته ای است

وزیرخارجه ونزوئلا:جهان نگران تولید سلاح های هسته ای است
پنج‌شنبه 16 فروردين 1397 - 14:58

وزیر امورخارجه ونزوئلا دراجلاس میاندوره ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو گفت: جهان نگران تولید سلاح های هسته ای است .

العالم-آمریکا

 «خورخه آرازا»  وزیر امورخارجه ونزوئلا روز پنجشنبه ، افزود: ما از کشورهای تولید کننده سلاح هسته ای درخواست می کنیم که صلح و امنیت را در جهان تضمین کنند.

رئیس دوره ای جنبش عدم تعهد ، افزود:جهان وضعیت بی اعتمادی و سردرگمی را تجربه می کند و این جنبش باید برای ساختن دنیایی بهتر تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه ،اصول جنبش اثرات مثبتی بر جهان دار و کشورهای عضو باید از اصول حاکمیت، برابری حمایت کنند، افزود: ما باید از دخالت در امور داخلی کشورها جلوگیری کنیم باید به تمام تمدن ها، ادیان، تمامیت ارضی کشورها، حقوق بشر و صلح و توسعه احترام بگذاریم.

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: موضوع اصلی کنفرانس ما ارتقای صلح و امنیت بین المللی برای توسعه پایدار است و ما با هم می توانیم صلح و امنیت را فراهم کنیم. 

وی افزود: ایالات متحده امریکا تاثیر منفی بر مردم ونزوئلا دارد ، دولت امریکا از سال 2015 برخورد خصمانه ای با کشور ما داشته و تحریم های اعمال شده از سوی این کشور به طور جدی بر اقتصاد ما تأثیر منقی گذاشته است. 

رئیس دوره ای جنبش عدم تعهد گفت: ریاست ونزوئلا بر جنبش تا سال آینده ادامه خواهد داشت و جمهوری آذربایجان از سال 2019 جنبش را رهبری خواهد کرد.

اجلاس وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد ' ترویج صلح و امنیت بین المللی به منظور توسعه پایدار' با حضور 800 نماینده از 120 کشور عضو، روزهای پنجشنبه و جمعه در باکو برگزار می شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها