در واکنش به درخواست حسن روحانی

ترکیه: عفرین را به هیچ‌کسی تحویل نمی‌دهیم

ترکیه: عفرین را به هیچ‌کسی تحویل نمی‌دهیم
پنج‌شنبه 16 فروردين 1397 - 15:30

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور ایران گفت شهر عفرین را به دولت سوریه باز نمی‌گردانند.

العالم-ترکیه

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (پنجشنبه) درباره احتمال آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه برای پاکسازی شهر «تل‌رفعت» هشدار داد.

کالین در نشست خبری هفتگی در واکنش به اظهارات «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران درباره عفرین، تاکید کرد: «عفرین توسط مردم آنجا اداره خواهد شد و ما آن را به هیچکسی تحویل نمی‌دهیم».

برخی رسان‌های کُردی گزارش دادند که روحانی روز گذشته در دیداری که با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در آنکارا داشت از او خواسته بود تا عفرین را به دولت سوریه تحویل دهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی درباره اخبار منتشر شده حول ورود نیروهای فرانسوی به شهر منبج نیز گفت: «ما امیدواریم فرانسه اشتباه آمریکا را در حمایت از یگان‌های مدافع خلق (YPG) تکرار نکند. فرانسه هم مانند آمریکا نمی‌تواند ما را متقاعد کند که نیروهای دموکراتیک سوریه (س.د.ف)، ی.پ.گ و پ.ک.ک مانند هم نیستند.».

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین درباره احتمال عملیات نظامی برای پاکسازی شهر سنجار از شبه‌نظامیان کُرد خبر داد: «ما با دولت بغداد درباره پایان دادن به حملات پ.ک.ک از خاک عراق تفاهم داریم».

کالین با ادعای اینکه ترکیه مبلغ 630 میلیون دلار به بازسازی سوریه کمک خواهد کرد، افزود: «ما به حضور در عفرین و عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه تا زمانی که تمام تروریست‌ها نابود شده و امنیت و نظم عمومی حاکم شود، ادامه می‌دهیم».

وی با بیان اینکه پیام‌های متناقض درباره حضور آمریکا در سوریه نشان دهنده سردرگمی آنها است، ادامه داد: «همچنین باید ادعاهای روسیه درباره عدم حضور تروریست‌های ی.پ.گ در تل‌رفعت بررسی شود».

فارس

پربیننده ترین خبرها