وزیر بهداشت: وضعیت کشور در زمینه بیماری‌های اعصاب و روان نگران‌کننده است

وزیر بهداشت: وضعیت کشور در زمینه بیماری‌های اعصاب و روان نگران‌کننده است
پنج‌شنبه 16 فروردين 1397 - 21:01

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت عمومی کشور در مسئله بیماری‌های اعصاب و روان نگران‌کننده است که بخش عمده آن به دلیل عدم رعایت موازین اخلاقی و وارستگی در زندگی مؤمنانه به وجود آمده است.

العالم-ایران/علمی

سید‌حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، اظهار داشت:  پروژه‌های درمانی در مناطق مرزی و محروم کشور  باقدرت و رونق بیشتری نسبت به مراکز مرکزی در دست اجرا است.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات وزارت بهداشت در سال‌های اخیر در کشور، افزود: باوجود تمام مشکلات و هیاهوهای سیاسی، رضایت نسبی در ایجاد مراکز درمانی و بهبود خدمات‌رسانی در کشور اتفاق افتاده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هشدار نسبت به حساس بودن اقشار مختلف مردم در برابر سلامتی و تندرستی خود گفت: علت  بسیاری از مرگ‌ومیرها در کشور عمدتاً به خاطر بی‌تفاوتی مردم نسبت به‌سلامت غذا  و جسم خودشان است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد:توقعات فزآینده‌ای در بین مردم به دلیل ایجاد انتظارات کاذب با وعده‌های انتخاباتی در بین جامعه  به وجود آمده که دولت را در تحقق کامل آن‌ها دچار مشکلاتی کرده است.

وی دوری از فرهنگ وارستگی را یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد افسردگی‌های گسترده در جامعه دانست و عنوان کرد: افسردگی‌های عمیق در کشور به دلیل وضعیت فرهنگ  حرص و آز بوده که جامعه آن را ایجاد و دنبال می‌کند.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با ابراز نگرانی نسبت به بیماری‌های اعصاب و روان در کشور تأکید کرد:  وضعیت عمومی کشور در مسئله بیماری‌های  اعصاب و روان نگران‌کننده است که بخش عمده آن به دلیل عدم رعایت موازین اخلاقی و وارستگی در زندگی مؤمنانه به وجود آمده است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: وضعیت کشور در حوزه بیماری‌های غیر واگیر مانند فشارخون و دخانیات نیز مطلوب نیست که ضرورت داشته تا فرهنگ و بهداشت عمومی درزمینهٔ بیماری‌های غیر واگیر افزایش پیدا کند، آمار اضطراب و بیماری‌های روان و اعصاب در کشور روزبه‌روز در دست افزایش است.

وی با انتقاد از برخی تعالیم ارائه‌شده در حوزه طب اسلامی در کشور تصریح کرد: طب اسلامی آسیب‌های فراوانی به باورهای دینی و لباس روحانیت با اهداف مشخص زده است ،دادگاه ویژه روحانیت در این زمینه تصمیمات خوبی در روزهای اخیر در قبال برخی افراد گرفته است.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: 7 دانشکده طب سنتی در کشور دایر بوده و وزارت بهداشت نیز از این مراکز حمایت می‌کند اما طب سنتی باید  نقش مکمل را در مسئله درمان بازی کرده و در این زمینه نقش خود را ایفا کند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به طرح جامع نظام سلامت، ابراز کرد: در قالب این طرح و در حوزه بیمه ای 11 میلیون نفر از حاشیه‌نشینان شهری توسط دولت تحت پوشش‌های بیمه‌ای قرارگرفته‌اند، درزمینهٔ بیمه صرفاً افراد مستحق باید تحت پوشش‌های بیمه‌ای  طرح نظام سلامت قرار گیرند،طب سنتی میراث گران‌قدری در دست مردم و مراکز درمانی بوده که باید ساماندهی درستی در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: روزانه نزدیک به 1000 نفر به‌عنوان توریست سلامت وارد کشور می‌شوند، درزمینهٔ شاخص‌های اجتماعی حوزه بهداشت بهترین وضعیت را دارد، بیش از 96 درصد داروهای مصرفی کشور تولید داخل است اما باید کیفیت‌های آن‌ها نیز بهبود پیدا کند.

قاضی‌زاده هاشمی  خاطرنشان کرد: بیش از 80درصد تجهیزات بیمارستان شهدا نیروگاه قم کاملاً داخلی بوده که بخش عمده‌ای از این تجهیزات از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان تهیه‌شده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها