توصیه شیرین عبادی به اروپا برای عدم سرمایه گذاری در ایران

توصیه شیرین عبادی به اروپا برای عدم سرمایه گذاری در ایران
جمعه 17 فروردين 1397 - 01:21

شیرین عبادی که با عنوان فعال حقوق بشر فعالیت می‌کند، با درخواست از آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران، به شرکت‌های اروپایی توصیه کرد در ایران سرمایه‌گذاری نکنند.

العالم-ایران

«شیرین عبادی» که با عنوان فعال حقوق بشر و برنده صلح نوبل شناخته می‌شود، در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را خواستار شد و به شرکت‌های اروپایی توصیه کرد در ایران سرمایه‌گذاری نکنند.

وی در گفت‌وگو با «الی لیک» خبرنگار راستگرای نشریه «بلومبرگ»، «اصلاح» نظام سیاسی ایران را ناممکن خواند و مدعی شد مردم ایران «به نقطه‌ای رسیده‌اند که دریافته‌اند این نظام اصلاح‌پذیر نیست

عبادی هرچند در این مصاحبه گفته خواهان اقدام نظامی علیه ایران نیست، اما در عین حال گفته آمریکا می‌تواند به «مردم ایران» برای تغییر نظام «کمک کند

وی همچنین با تمجید از شرکت‌های اروپایی به دلیل بی‌میلی برای سرمایه‌گذاری در ایران، به آمریکا توصیه کرده صدا و سیما و چند نهاد دیگر ایرانی را تحریم کند.

عبادی از دولت آمریکا خواسته یک کانال ارتباطی با گروه‌های برانداز ایجاد و از آن‌ها برای فشار به نظام ایران و برگزاری همه‌پرسی جهت تغییر نظام، حمایت کند.

 

پربیننده ترین خبرها