درآمد بی‌سابقه کشور از واردات موبایل پس از اجرای «رجیستری»

درآمد بی‌سابقه کشور از واردات موبایل پس از اجرای «رجیستری»
جمعه 17 فروردين 1397 - 10:12

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از صفر شدن آمار قاچاق موبایل برای برندهای تحت پوشش طرح رجیستری و درآمد بی سابقه در این بخش پس از اجرای طرح مذکور در سال ۹۶ خبر داد.

العالم _ ایران / اقتصادی

علی اکبر پوراحمد نژاد با اشاره به تاثیر اجرای طرح رجیستری در وضعیت قاچاق موبایل طی چند ماهی که از اجرای این طرح گذشته اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح رجیستری درآمد کشور از محل واردات موبایل در سال 96 به اندازه‌ای بود که چنین درآمدی در تاریخ کشور در این بخش بی سابقه بوده و جهش قابل توجهی داشت.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح زمینه مصرف تلفن همراه قاچاق از بازار گرفته شد و صرفه اقتصادی قاچاق این کالا در بخش موبایل از بین رفت و آمارهای موجود نشان می‌دهد در برندهایی که مشمول این طرح شدند، آمار قاچاق تقریباً به صفر رسید و ان شاالله با تکمیل اجرای طرح رجیستری، دیگر شاهد قاچاق موبایل نخواهیم بود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: پس از اجرای این طرح، بخش اعظمی از تلفن‌های همراهی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند مجالی برای ورود به بازار نیافتند و اغلب این گوشی‌ها یا برای طی کردن روند قانونی، اظهار شدند و یا شرایط بازگرداندن آن‌ها مهیا شد.

پوراحمد نژاد در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از نقص و مشکل در اجرای این طرح یا سوءاستفاده احتمالی از این فرایند در دست است یا خیر گفت: تا این لحظه مشکل خاصی در حوزه رجیستری گزارش نشد و تنها ایراداتی جزئی در حوزه گوشی‌های مسافرتی وجود داشت که مرتفع شد و در بازدید اخیری که از فرودگاه امام خمینی (ره) داشتیم خوشبختانه با اطلاع‌رسانی خوبی که انجام شده، مشکل خاصی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس ضوابط موجود برای مسافران، کسانی که از خارج از کشور وارد ایران شده و قصد اقامت بیش از یک ماه را در کشورمان دارند باید گوشی‌های تلفن همراه خود را در سامانه طراحی شده این طرح ثبت کنند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها