طرح عجیب عربستان برای قطع کامل ارتباط زمینی با قطر

طرح عجیب عربستان برای قطع کامل ارتباط زمینی با قطر
جمعه 17 فروردين 1397 - 19:05

رسانه های عربستان سعودی اعلام کردند که این کشور قصد دارد با احداث کانال آبی به طول 60 کیلومتر در امتداد مرز خود با قطر، ارتباط زمینی خود با این کشور را به طور کامل قطع کند.

العالم _ عربستان سعودی

عربستان سعودی بعد از تحریم اقتصادی و محاصره زمینی و هوایی قطر قصد دارد ارتباط زمینی خود با این کشور را به کلی قطع کند.

به نوشته روزنامه سعودی «سبق»، عربستان سعودی در راستای تنبیه قطر قصد دارد کانالی آبی در امتداد مرزهای خود با قطر حفر کرده و این کشور کوچک شبه جزیره‌ای را به جزیره کامل تبدیل کند.

این کانال آبی که «سلوی» نام دارد به طول 60 کیلومتر، عرض 200 متر و عمق 20 خواهد بود و در داخل اراضی عربستان سعودی احداث خواهد شد.

قرار است در این پروژه 9 شرکت سرمایه گذاری کرده و هزینه اولیه برای احداث این کانال آبی 2.8 میلیارد ریال سعودی برآورد شده است.

عربستان سعودی قصد دارد با حفر این کانال مرزهای زمینی خود با قطر را از بین برده و در کرانه جنوبی این کانال هتل‌ها و بندرهای بزرگی برای پهلو گیری کشتی‌ها ایجاد کند.

گفته می‌شود کرانه شمال این کانال به موازات خاک قطر خواهد بود منطقه نظامی اعلام خواهد شد.

به نوشته روزنامه سبق، این طرح در انتظار موافقت رسمی دولت سعودی بوده و به محض موافق با احداث کانال مذکور، در عرض یک سال به اتمام خواهد رسید.

روابط عربستان و کشورهای مصر، امارات و بحرین بیش از 9 ماه است به کل قطع شده است و چهار کشور مذکور با طرح اتهام‌هایی علیه دوحه مبنی بر حمایت از تروریسم تحریم های اقتصادی علیه قطر وضع کرده‌اند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها