دولت فلسطین: گشودن رفح مسأله ای انسانی است

دولت فلسطین: گشودن رفح مسأله ای انسانی است
جمعه 23 تير 1391 - 06:27

غزه(العالم)- قائم مقام وزارت خارجه دولت فلسطين در غزه گفت: بازگشايي گذرگاه رفح در مرز غزه و مصر، مسأله اي کاملا انساني است.

 "غازي حمد" روز جمعه در گفت وگو با شبكه العالم، با اشاره به اين كه بازگشايي گذرگاه رفح قبل از آنكه سياسي باشد، انساني است، گفت: اين بازگشايي تاثيري بر آشتی فلسطيني ندارد.

وي با اشاره به محاصره همه جانبه غزه و محرومیت ساکنان این منطقه از تعامل با دنیای خارج، بر ضرورت فراهم کردن زمينه صدور كالاهاي فلسطيني به كشورهاي عربي و غيرعربي تأکید کرد.

حمد با تقدیر از اقدام مصر در بازگشايي گذرگاه رفح ، اين گذرگاه را تنها راه ارتباطي غزه دانست و گفت: بازگشايي رفح سهم بسیاری در پایان یافتن محاصره مردم اين منطقه دارد.

وي با اشاره به اين كه محاصره سياسي، تحریم اقتصادي و جنگ ، غزه را به زنداني بزرگ تبديل كرده است، از دولت مصر خواست با صدور مجوز صادرات و واردات آزاد كالا در این گذرگاه، صفحه تازه اي در روابطش با فلسطينيان بگشاید.

قائم مقام وزارت خارجه دولت فلسطين گفت:اینک اوضاع در این منطقه تغییرکرده است، رژیم صهونیستی از غزه عقب نشینی کرده، ناظران اروپايي به علت فلسطینی-مصری بودن این گذرگاه دیگر در این گذرگاه حضور ندارند و به همین علت باید با آن بر اساس  معيارهاي بين المللي برخورد شود.

Swh -07-18-47

پربیننده ترین خبرها