سفارت روسیه: تحریم‌های آمریکا، ملت روسیه را هدف گرفته است

سفارت روسیه: تحریم‌های آمریکا، ملت روسیه را هدف گرفته است
شنبه 18 فروردين 1397 - 04:41

سفارت روسیه در آمریکا روز جمعه اعلام کرد تحریم های جدید آمریکا علیه بازرگانان و شرکت های روسی، ملّت روسیه را نشانه رفته است.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، در صفحه فیس بوک سفارت روسیه در آمریکا، چنین آمده است: به ما گفته می شود که هدف از این تدابیر مردم روسیه نیستند؛ ولی اینطور نیست. از این به بعد مدیران شرکت های روسی که حاضر نیستند بر اساس منویات واشنگتن اقدام کنند، تحریم می شوند. آمریکا گام جدیدی در نابودی تجارت آزاد و رقابت برداشته است. در این تحریم ها می توان به خوبی علاقه آمریکا به چند شقه کردن جامعه روسیه را دید. این سیاست پیش نخواهد رفت. مردم روسیه همیشه هنگام فشارهای خارجی پیرامون رهبر خود گرد می آیند.

تحریم های جدید آمریکا شامل 38 شخص و شرکت می شوند. اواسط ماه مارس نیز 24 شخص و شرکت روسی در واکنش به آنچه آمریکا دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می نامید، تحریم شدند.

در میان افراد حقیقی و حقوقی تحریم شده می توان به اشخاص نزدیک به طبقه حاکم و شرکت های آنها و نیز به مسولان ارشد روسی و شرکت صادرات تسلیحات روسیه موسوم به روسوبورون اکسپورت (Rosoboronexport) اشاره کرد.

ویاچسلاو ولودین (Viatcheslav Volodine)، رییس دومای روسیه، گفته است که هدف تحریم های آمریکا تضعیف روسیه و اقتصاد این کشور است.

همچنین الکسی میلر (Alexeï Miller)، رییس شرکت گازی-نفتی گازپروم، که در زمره تحریم شدگان است، معتقد است که قرار گرفتن نام او در فهرست سیاه آمریکا نشان می دهد که او در مسیر صحیح قرار دارد.

 آندری کوستین (Andreï Kostine)، مدیر عامل بانک وی تی بی (VTB)، دومین بانک روسیه، که نام او نیز در فهرست تحریم های جدید است، گفته است که این تصمیم واشنگتن مشکلاتی ایجاد می کند ولی روسیه بر آنها غلبه خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها